Techno-pedagogical communication, ed-tech and media professionals: Crossroads for enhancing instructional quality

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2025

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Routledge

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Bütünleşik bir program yapısı ile iletişim alanının bütün alt disiplinlerini kapsayacak şekilde yapılanmıştır. Bölüm, İletişimin iki farklı alanı olan medya ve pazarlama iletişimi uzmanlıkları ile ilgili eğitim programları sunmaktadır.
Organizasyon Birimi
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.

Dergi sayısı

Özet

In pursuit of media and pedagogical excellence in the digital domain, this study examines the role of the Design-Based Research (DBR) process in using the Canvas Learning Management System (LMS) to improve techno-pedagogical teacher-student communication. Against the backdrop of rapid digital transformation accelerated by global disruptions, integrating Canvas as a Learning Management System (LMS) is at the forefront of these investigative efforts. Using a mixed methods approach, the research drew on empirical data from structured rubrics (Quality Matters Rubric, Triple E Rubric) to examine higher education courses (n = 5) and thematic analysis from student interviews (n = 16), highlighting noticeable improvements in instructional delivery and student engagement. The results highlight that the DBR process plays a central role in refining educational strategies, with iterative design and evaluations. This investigation into the digital orchestration of teacher-student interactions provides valuable insights into the nuanced dynamics of media and educational technologies. The study concludes that strategic application of the DBR process within Canvas LMS can result in a more tailored, responsive, and quality-focused learning experience. Our study contributes to the ongoing dialogue about effective digital pedagogy and proposes a model of engagement that is resilient and adaptable to media professionals and ever-evolving landscape of higher education.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Canvas LMS, Design-Based Research, Digital Pedagogy, Teacher-Student Communication, Techno-Pedagogical Strategies

Kaynak

Interactive Learning Environments

WoS Q Değeri

Q1

Scopus Q Değeri

Q1

Cilt

Sayı

Künye

Karanfiloğlu, M. & Bulut, M. A. (2025). Techno-pedagogical communication, ed-tech and media professionals: Crossroads for enhancing instructional quality. Interactive Learning Environments, 1-24. https://www.doi.org/10.1080/10494820.2025.2459180