Italian teachers’ emotional styles and burnout when using educational technology

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2024

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Progedit

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.

Dergi sayısı

Özet

The main aim of this study is to analyze the relationship between the use of Educational Technology (ET), the development of Burnout Syndrome (BOS), the teachers’ Emotional Styles (ES), and their biographies. A non-probabilistic convenience sample of 379 teachers completed an online survey on the three dimensions above mentioned. Descriptive statistics together with the Mann-Whitney U test, the Kruskal-Wallis test, and linear regression models were used to analyze the data. The results revealed that 2.6% teachers are at risk for BOS while use of ET had no impact on BOS. Certain biographical dimensions and ESs predicted teachers’ ET use. Based on the analysis, the authors conclude that studying how emotional and personal aspects influence the relationship between teachers and technologies can be useful to prepare teachers for innovating their practice.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Burnout, Educational Technology, Teachers Emotional Style

Kaynak

Qwerty

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Q3

Cilt

19

Sayı

2

Künye

Ritella, G., Crescenzo, P., Bulut, S., Sansone, N., Annese, S. ve Ligorio, M. B. (2024). Italian teachers’ emotional styles and burnout when using educational technology. Qwerty, 19(2), 42-58. https://www.doi.org/10.30557/QW000085