Applying Galperin model to teacher professional development: A qualitative case study of a peer coaching program

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2024

Yazarlar

Javahery, Pourya

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

John Wiley & Sons

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Rektörlük, Yabancı Diller Okulu
İbn Haldun Üniversitesi Diller Okulunun sunduğu İngilizce Hazırlık Programının genel amacı, iletişimsel yaklaşımı kullanarak öğrencileri akademik çalışmalara hazırlamak ve onları etkin, istekli ve kendi kendilerine öğrenebilir bireyler olmaya teşvik etmektir. İngilizce Hazırlık sistemi kurulurken öğrencilerimizin profilleri ve üniversitemizin akademik gereksinimleri göz önüne alınarak Modüler Sistem uygulanması uygun görülmüştür. Uygulamaya konulan Modüler Sistem, seviye gruplarına göre öğrencilerin devam edecekleri modüller sonunda hedeflenen dil becerilerine ulaşmalarını sağlar ve dil eğitim verimliliğin artmasına yardımcı olur.

Dergi sayısı

Özet

The present study is an attempt to apply Galperin spiral model to implement and analyze a peer coaching program. To do so, six teachers (three coaches and three protégés), who attended a 3-month peer coaching program in which protégés received help from their more experienced peers (coaches), completed narrative frames about the program and participated in individual semistructured interviews. After the transcription of the interviews, the thematic analysis was conducted on the gathered data. The results of the study revealed that although there are evidential obstacles to doing the program including inter alia, cultural schema, teacher financial well-being and discontinuity of it, the employed model could provide additional aid and critical look for implementing peer coaching programs in educational contexts. Teachers and teacher educators can benefit from the findings by applying the proposed model in peer coaching programs.

Açıklama

[ArticleInPress]

Anahtar Kelimeler

Challenges, Education, Support, Impact

Kaynak

International Journal of Training and Development

WoS Q Değeri

Q3

Scopus Q Değeri

Q2

Cilt

Sayı

Künye

Kamali, J., ve Javahery, P. (2024). Applying Galperin model to teacher professional development: A qualitative case study of a peer coaching program. International Journal of Training and Development, 1-23. https://doi.org/10.1111/ijtd.12323