Üniversite öğrencilerinin e-ticaret sitelerinden satınalma eğiliminin ve demografik özelliklerin öğrenci memnuniyetine etkisi: Bir vakıf üniversitesi örneği

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Liberty Academic Publishers

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
Küresel rekabete ayak uydurmak ve sürdürülebilir olmak isteyen tüm şirketler ve kurumlar, değişimi doğru bir şekilde yönetmek, teknolojinin gerekli kıldığı zihinsel ve operasyonel dönüşümü kurumlarına hızlı bir şekilde adapte etmek zorundadırlar.

Dergi sayısı

Özet

Çalışmada, Türkiye'nin önde gelen bir vakıf üniversitesi örneği üzerinden üniversite öğrencilerinin eticaret sitelerinden satınalma eğiliminin ve demografik özelliklerin öğrenci memnuniyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışmada, üniversite öğrencilerinin e-ticaret sitelerinden satınalma eğilimi ve demografik özellikleri ile öğrenci memnuniyeti arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma evreni olarak, aynı zamanda araştırma üniversitelerinden de birisi olan Türkiye’nin önde gelen bir vakıf üniversitesi seçilmiştir. Çalışmanın, e-ticaret sitesinden yapılan satınalma eğiliminin ve demografik özelliklerin öğrenci memnuniyet düzeyi üzerindeki etkisini, bir eğitim vakfı ve araştırma üniversitesi bağlamında birlikte ele alan bir çalışma olması nedeniyle önem taşıdığı ve literatüre katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir...

In this study, the impact of university students' purchasing tendency from e-commerce sites(e-CSs) and demographic characteristics(DCs) on student satisfaction(SS) was examined through the example of a leading foundation university in Türkiye. The study aimed to examine whether there is a significant difference between university students' purchasing tendencies from e-CSs, their DCs and SS. A leading foundation university in Türkiye, which is also one of the research universities, was selected as the study universe. It is thought that the study will contribute by examining the effects of purchasing tendency from e-CSs and DCs on SG levels together in the context of a foundation&research university...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Dijitalleşme, E-Ticaret Sitelerinden Satınalma, Öğrenci Memnuniyeti, Demografik Analiz, Vakıf Üniversitesi, Digitalization, Purchasing from E-Commerce Sites, Student Satisfaction, Demographic Analysis, Foundation University

Kaynak

International Yıldırım Bayezid Scientific Research and Innovation Symposium-I: May 09-10, 2025 / Bursa Technical University, Bursa, Türkiye, Abstract Book

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Öndaş, M. ve Aksoy, T. (2025). Üniversite öğrencilerinin e-ticaret sitelerinden satınalma eğiliminin ve demografik özelliklerin öğrenci memnuniyetine etkisi: Bir vakıf üniversitesi örneği. O. Çağlayan, A. Amanzholova (Ed.), International Yıldırım Bayezid Scientific Research and Innovation Symposium-I: May 09-10, 2025 / Bursa Technical University, Bursa, Türkiye, Abstract Book. New York: Liberty Publishing House.

Onay

İnceleme

Ekleyen

Referans Veren