Pre-service special education teachers’ perceptions of competence, willingness of working, and challenges of working with respect to subfields of special education

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Atatürk Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.

Dergi sayısı

Özet

The purpose of this study is to examine pre-service special education teachers’ perceptions of competence, willingness of working, and challenges of working with respect to subfields of special education identified in the special education teacher training program in Turkey. A researchercreated survey named “Perceptions of Competence, Willingness of Working and Challenges of Working Survey” was used in this quantitative research. The sample of the study consists of 174 pre-service special education teachers in Istanbul, Turkey. The findings are as follows: (1) the subfields that the pre-service teachers found themselves more competent were the same as the subfields that they found themselves more willing; (2) the subfields that the pre-service teachers found themselves less competent were the same as the subfields that they found themselves less willing; (3) the subfields of hearing disability and gifted and talented were found in less category in all three dimensions (less competent, less willing, and less challenging); (4) the subfields of autism spectrum disorder and intellectual disability were found in more categories in all three dimensions (more competent, more willing, and more challenging). Regarding correlational analysis, a positive relationship was explored among perceptions of competence and willingness of working for all subfields of special education. Finally, mixed findings were obtained regarding the association between perceptions of competence, willingness of working, and challenges of working by gender. Results present comparative views about subfields of special education.
Bu çalışmanın amacı; özel eğitim öğretmen adaylarının Türkiye’deki Özel Eğitim Öğretmen Yetiştirme Programında belirlenen özel eğitim alt alanlarına ilişkin yetkinlik, çalışma isteği ve çalışma zorluğu algılarını incelemektir. Bu nicel araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Yetkinlik, Çalışma İsteği ve Çalışma Zorluğu Algısı Anketi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul’daki 174 özel eğitim öğretmen adayı oluşmaktadır. Bulgular şu şekildedir: (1) öğretmen adaylarının kendilerini daha yetkin buldukları alt alanlar ile daha istekli buldukları alt alanlar aynıdır; (2) öğretmen adaylarının kendilerini daha az yetkin buldukları alt alanlar ile daha az istekli oldukları alt alanlar aynıdır; (3) işitme yetersizliği ve özel yetenekliler alt alanları her üç boyutta da daha az kategorisinde bulunmaktadır (daha az yetkin, daha az istekli ve daha az zorlayıcı); (4) otizm spektrum bozukluğu ve zihinsel yetersizlik alt alanları her üç boyutta da daha fazla kategorisinde bulunmuştur (daha yetkin, daha istekli, daha zorlayıcı). Korelasyona analizlerinde, yetkinlik algısı ve çalışma istekliliği algısı arasında tüm alt alanlarda pozitif bir ilişki gözlemlenmiştir. Son olarak, cinsiyete göre yetkinlik, çalışma isteği ve çalışma zorluğu arasında ilişki olduğuna dair karma bulgular elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, özel eğitim öğretmen adaylarının özel eğitimin alt alanlarına yönelik karşılaştırmalı görüşlerini sunmaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Competence, Challenges of Working, Pre-Service Teacher, Special Education, Willingness of Working, Yetkinlik, Çalışma Zorluğu, Özel Eğitim, Öğretmen Adayı, Çalışma İsteği

Kaynak

Educational Academic Research

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

47

Sayı

Künye

Yakut, A. D. ve Akgül, S. (2022). Pre-service special education teachers’ perceptions of competence, willingness of working, and challenges of working with respect to subfields of special education. Educational Academic Research, 47, 41-54. https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2022.1028595