Bibliyoterapi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2024

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Nobel Akademik Yayıncılık

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.

Dergi sayısı

Özet

Okumak, psikolog veya terapistle yapılan bir seansın yerini almasa bile, bilimsel araştırmalar okumanın birçok faydasını ortaya koymuştur. Okumak, stresi azaltır, uyku kalitesini artırır ve duygusal zekayı uyarır (Stip vd., 2020). Daha çok tek başına yapılan bir etkinlik olsa bile, okumakta olunan romanın öyküsünden özdeşleşmiş ve etkilenmiş hissetmek koşuluyla, okumak kişiyi daha empatik hale getirerek insan ilişkilerini kolaylaştırabilir. Okuma, hafızayı geliştirir ve olay örgüsünü, karakterlerin adlarını ve aralarındaki ilişkileri akılda tutmak için hatırlamayı içerir (Wilson vd., 2013)...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Geleneksel Terapi, Bibliyoterapi, Danışan, Danışman, Terapi, Terapi Teknikleri

Kaynak

Psikolojik danışmada güncel yaklaşımlar 2

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Akyol, Z. ve Bulut, S. (2024). Bibliyoterapi. Ş. Baştemur, M. A. Kurşuncu (Ed.), Psikolojik danışmada güncel yaklaşımlar 2 içinde (167-190. ss.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.