Kuşakcı, Sümeyye
Yükleniyor...
Araştırma projeleri
Organizasyon Birimleri
Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
Küresel rekabete ayak uydurmak ve sürdürülebilir olmak isteyen tüm şirketler ve kurumlar, değişimi doğru bir şekilde yönetmek, teknolojinin gerekli kıldığı zihinsel ve operasyonel dönüşümü kurumlarına hızlı bir şekilde adapte etmek zorundadırlar.
Adı Soyadı
Sümeyye Kuşakcı
İlgi Alanları
Business Ethics, Leadership, Human Resources, Management, Strategic Management
Kurumdaki Durumu
Aktif Personel
4 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Yayın Yaygın eğitim kurumu öğretmenlerinin müdür algıları : İBB İsmek örneği(Önder İmam Hatipliler Derneği, 2020) Kuşakcı, Sümeyye; Kırtan, Esra; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme BölümüKompleks fenomenleri daha yalın ve anlaşılabilir bir biçimde ortaya koyan metaforlar son yıllarda sosyal bilimler araştırmalarında oldukça rağbet görmektedir. Bu nitel araştırma kapsamında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kurslarında (İSMEK) görev yapan öğretmenlerin müdür kavramına ilişkin zihinsel algıları metaforlar aracılığı ile tespit edilmek istenmiştir. Araştırmaya İSMEK bünyesinde farklı branşlarda istihdam edilen 180 öğretmen katılmıştır. İlgili alan yazınında daha çok yaygın eğitim kurumlarında uygulandığı gözlemlenen bu yaklaşım, bir örgün eğitim kurumu olan İSMEK’te hâkim olan yönetici algısını ve yönetim uygulamalarını değerlendirmeyi hedeflemiştir. Araştırmanın sonucunda 119 metafor, üç ana ve 22 alt kategoriye ayrılmıştır. Öğretmenlerin mevcut müdürlerine yönelik olumlu ve olumsuz algılarının yanı sıra, ideal müdür algıları da keşfedilmiştir. Beklenen / olması gereken müdür davranışı algısına ilişkin yedi alt kategori şu şekilde sıralanmaktadır: Geliştiren, Değer Veren / Özen Gösteren, İyi Davranan / İyi Hissettiren, Koruyan, Adaletli, Sert ve Aracı. Mevcut müdür davranışına ilişkin pozitif metafor kategorileri, Adaletli / Şeffaf, Geliştiren, İyi Davranan / İyi Hissettiren, Koruyan, Temiz / Düzenli, Aracı ve Muktedir iken; sekiz negatif metafor kategorileri ise şunlardır: Kibirli, Agresif, Buyurgan, Seviyesiz, Rahatsız Eden, Değişken, Aceleci ve Cezalandıran. Araştırmamız kapsamında ortaya çıkan mevcut müdür algısına ilişkin metaforların yaklaşık olarak % 60’ı pozitif, geri kalanı ise negatif içeriklidir. Pozitif metaforların arasında iyi davranan / iyi hissettiren ve geliştiren müdür davranışı öne çıkmaktadır. Negatif metaforlara baktığımızda ise, birinci sırayı rahatsız eden lider davranışları almıştır. Onu agresif ve değişken müdür davranışları izlemektedir. Çalışmamız kapsamında elde ettiğimiz kategoriler arasında, öncelikli olarak Koruyan, Geliştiren, Muktedir ve Buyurgan kategorileri daha önceki çalışmalarla da desteklenmektedir.Yayın İşyeri arkadaşlığı işe adanmayı kolaylaştırır mı? İBB Sağlık ve Hıfzıssıhha Müdürlüğünde bir inceleme(Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 2022) Reyhan, Ayşe; Kuşakcı, Sümeyye; Kuşakcı, Sümeyye; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme BölümüAraştırmanın amacı, çalışanların işyeri arkadaşlığı algısı ve işe adanmışlık düzeyleri arasındaki ilişkinin anlamlılığının incelenmesidir. Bu amaçla araştırmaya İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Hıfzıssıhha Müdürlüğünde görev yapan 121 iş gören katılmıştır. Verilerin toplanmasında İşyeri Arkadaşlığı Ölçeği ve Utrecht İşe Adanmışlık Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS programı üzerinde Faktör Analizi, Bağımsız Örnekler t-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyonu kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre katılımcıların işyerinde kurdukları arkadaşlıklara ilişkin değerlendirmeleri genel olarak olumludur. İşyeri arkadaşlığı cinsiyet, yaş, medeni durum gibi demografik faktörlerden etkilenmezken; eğitim seviyesi ve çalışılan birim işyeri arkadaşlığı üzerinde anlamlı farklılıklara yol açmaktadır. Öte yandan katılımcıların işe adanmışlık düzeylerinin de yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yoğunlaşma, en düşük ortalamaya sahip alt boyut olarak karşımıza çıkmaktadır. Medeni durum ve çalışılan birimin işe adanmışlığı anlamlı bir biçimde etkilediği görülmüştür. Son olarak, personelin algıladığı işyeri arkadaşlığı ile işe adanmışlık düzeyi arasında olumlu yönde ancak zayıf bir ilişki olduğu belirlenmiştir.Yayın İstanbul Büyükşehir Belediyesi hızır acil ambulans çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlerin incelenmesi(Melih Topaloğlu, 2023) Kuşakcı, Sümeyye; Burmalı, Özgür; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme BölümüAmaç – Acil sağlık hizmetleri kapsamında görev yapan acil ambulans çalışanları hayati önem taşıyan bir hizmet sunmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı öncelikle acil ambulans çalışanlarının motivasyonlarını belirleyen faktörlerin ortaya çıkarılarak acil sağlık hizmetinin kalitesinin artırılması ve olası hataların azaltılmasıdır. Ayrıca acil ambulans çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlerin demografik özellikler bağlamında farklılık gösterip göstermediği araştırılarak farklı demografik grupların motivasyonlarını artırmada uygulanması gereken alternatif yöntemler belirlenmeye çalışılmaktadır. Yöntem – Çalışma İstanbul Büyükşehir Belediyesi Hızır Acil ambulans çalışanları özelinde yürütülmüştür. Araştırmanın ana kütlesini İstanbul ili içerisinde Silivri’den Kartal’a kadar 35 istasyonda İBB’ye bağlı 112 Hızır Acil ambulanslarında çalışan 14 doktor, 120 paramedik, 144 ATT ve 120 sürücü oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket 56 soru ve üç kısımdan oluşmaktadır. Toplanan verinin değerlendirilmesinde SPSS 25 programından yararlanılmıştır. Bulgular – Ambulans çalışanlarının motivasyonlarının görev türüne, yaşa ve kurum içi kıdeme göre farklılık gösterirken, cinsiyete, eğitim durumuna ve medeni duruma göre farklılık göstermediği görülmüştür. Yine ambulans çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlere yönelik algılarının görev türüne, yaşa, eğitim durumu ve kurum içi kıdeme göre farklılık gösterirken, cinsiyete ve medeni duruma göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Öte yandan ambulans çalışanlarının motivasyonları üzerinde en etkili faktörün örgütsel ve yönetimsel faktörler olduğu, ekonomik faktörlerin ise en az etkiye sahip olduğu görülmüştür. Tartışma – Araştırma sonuçları literatürdeki benzer çalışmalarla paralellik göstermektedir. Ancak cinsiyet, medeni durum ve eğitim seviyesinin motivasyona etkisi nokasında farklı sonuçlar bulan araştırmalar da mevcuttur. Ayrıca, ekonomik faktörlerin diğer motivasyon fakörlerinden daha belirleyici olduğunu tespit eden çalışmalara da rastlanmıştır.Yayın İmam-Hatip Liseleri üzerine kapsamlı bir literatür taraması(Önder İmam Hatipliler Derneği, 2020) Kaya, Merve; Bilgü, Ayşe Humeyra; Kuşakcı, Sümeyye; Kuşakcı, Sümeyye; Kuşakcı, Sümeyye; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüİmam hatipler toplumun dini hizmetlerinin karşılanması amacıyla açılmış, milletin büyük teveccühü ile Türk eğitim sisteminin mütemmim bir cüzü olmuştur. Ancak zamanla politik tartışmaların merkezinde kalan bu okullar zorlu süreçlerden geçmiştir. Siyaset, sosyoloji, pedagoji, psikoloji gibi çok farklı disiplinlerde bu okulları ele alan birçok bilimsel çalışma ortaya konmuştur. Bu makale imam hatiplere ilişkin Türkçe ve İngilizce yazılmış tez ve makaleleri inceleyerek mevcut literatüre dair bazı tespitler yapmayı hedeflemektedir. Çalışma kapsamında İmam hatip okullarını ele alan 219 araştırma değerlendirilmiş, taranan eserler konularına göre 10 ana başlık altında sınıflandırılmıştır. Tespitlerimize göre, bu alandaki akademik çalışmaların büyük bir kısmı 2011-2020 yılları arasında hazırlanmıştır. Türkçe yayınların daha çok müfredat ve derslerin içeriklerine yönelik olduğu görülürken, İngilizce makaleler konuya ağırlıklı olarak sosyo-politik bir tartışmanın merceğinden bakmıştır. Makalede önemli görülen bazı çalışmalar detaylı şekilde irdelenmiş, son olarak yeni yapılacak çalışmalara yönelik tavsiyeler paylaşılmıştır.