Osmanlı dünyasında üretmek, pazarlamak, yaşamak

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Yapı Kredi Yayınları

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/restrictedAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Tarih Bölümü
Tarih Bölümü, çok-yönlü, disiplinler-arası, mukayeseli ve sosyolojik bir zenginlik üretmeyi; bu suretle, gerek Avrupa-merkezci veya Batı-merkezci, gerekse dar Osmanlı-Türk odaklı yaklaşımları aşmayı amaçlamaktadır.

Dergi sayısı

Özet

"Ticaret Bağlantıları", "Bursa'da Üretmek ve Yaşamak", "Osmanlı Dünyasında Kadın Olmak" ve "Meşrulaştırma Davaları" başlıklı dört bölümde bir araya getirdiği on dört makalesi yer alıyor. Faroqhi, bu makalelerde, 15. yüzyıldan 18. yüzyıla kadar uzanan zaman diliminde, Osmanlı İmparatorluğu'ndaki Venediklilerden Evliya Çelebi'nin gözüyle Kızıldeniz'de ticaret ve iletişime, taşra kentlerindeki varlıklı kadınlardan Bursa'da yerel ekonomi ve Avrupa rekabetine, hac yolunda soygunculuktan saltanatın meşrulaştırılmasına varan geniş bir alanda yaptığı incelemelerle Osmanlı toplumsal tarihinin değişik cephelerini aydınlatıyor.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Türkiye, Uygarlık, Sosyal Yaşam

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Faroqhi, S. (2018). Osmanlı dünyasında üretmek, pazarlamak, yaşamak. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.

Onay

İnceleme

Ekleyen

Referans Veren