ChatGPT and its role in revolutionizing digital marketing and enhancing customer engagement

Küçük Resim Yok

Tarih

2024

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

IGI Global

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı
İş dünyasının giderek karmaşıklaşan ve dinamik hale gelen yapısı, farklı disiplinlerden gelen bireylerin aynı örgütsel çatı altında aynı amaçlar doğrultusunda etkin ve verimli çalışmalarını zorunlu hale getirmiştir. Bu sebeple de, işletmenin tüm işlevlerini bütüncül bir bakış açısı ile değerlendirebilecek ve bu hususları faaliyet gösterilen ekosistemin diğer dinamikleri ile uyumlu yönetebilecek bireylere duyulan ihtiyaç artmıştır. Ayrıca, teknoloji alanında yaşanan baş döndürücü gelişmeler rekabetin sahasını genişletmiş ve özellikle üretim, dağıtım, pazarlama ve finans alanlarında entegre bilgi birikimine sahip, yönetsel becerisi yüksek insan kaynağına önemli ölçüde bir talep doğurmuştur.

Dergi sayısı

Özet

In the digital era, businesses strive to harness various advancements in the tech field to attain heightened levels of customer engagement and ensure the effectiveness of their marketing strategies. For instance, digital marketing has the capacity to utilize AI advancements to a significant extent. In particular, nowadays, digital marketers are leveraging a recent large language-model-based chatbot called "ChatGPT, " which enables users to engage in human-like conversations and has unprecedented opportunities to reshape and revolutionize the ecosystem of digital marketing and customer engagement. In this regard, this chapter underscores the transformative potential of ChatGPT in the domain of digital marketing and its profound implications for augmenting customer engagement by reviewing and synthesizing existing literature. Moreover, it considers the ethical implications surrounding AI deployment. By synthesizing existing literature, this chapter provides a comprehensive overview of the current state of knowledge in this domain, guiding future research and practice.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

ChatGPT, Engagement, Digital Marketing

Kaynak

Leveraging ChatGPT and Artificial Intelligence for Effective Customer Engagement

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

N/A

Cilt

Sayı

Künye

Tarabah, N. H. ve Amin, M. S. (2024). ChatGPT and its role in revolutionizing digital marketing and enhancing customer engagement. R. Bansal, A. H. Ngah, A. Chakir ve N. Pruthi (Ed.), Leveraging ChatGPT and Artificial Intelligence for Effective Customer Engagement içinde (69-92 ss.). Pennsylvania: IGI Global. https://www.doi.org/10.4018/979-8-3693-0815-8.ch005