What do we do with arguments?: Situating munāẓara in contemporary argumentation scholarship

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İbn Haldun Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Medeniyetler İttifakı Enstitüsü, Medeniyet Araştırmaları Ana Bilim Dalı
Enstitü, “Medeniyet Araştırmaları” alanını haddizatında müstakil bir araştırma sahası olarak ihdas etmeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede Medeniyet Araştırmaları alanının kendi çözümleme düzlemlerini tarif etmek ve alanı yönlendirecek ontolojik, epistemolojik ve metodolojik yaklaşımları teklif etmek için çalışmaktadır. Medeniyet Araştırmaları, mevcut disiplinlerin yaklaşımlarının çözümlemekte yetersiz kaldığı, yerel veya dünya ölçeğinde, insanlığın karşılaştığı farklı meseleleri anlamaya yönelik, çok disiplinli ve alternatif bakışlara imkan veren bir yaklaşım sunmayı amaçlamaktadır.

Dergi sayısı

Özet

This study introduces Ādāb al-Baḥth wa al-Munāẓara, literally the manners of inquiry and argumentation, to contemporary argumentation scholarship. To do so, I begin with a rather broad research question: Why do argumentation theories envision different goals? To what extent do different conceptions of self and truth shape this diversity? The thesis argues that our conception of truth and self informs our model of argumentation by shaping the theoretical preferences and analytical tools such that they determine what amounts to observation and violation of the idealized rules of argumentation. Employing the five components of a research program in argumentation as its methodology developed by pragma-dialectics, in the first section, I explore pragma-dialectics, epistemological approach to argumentation, virtue approach to argumentation, and formal pragmatics of Habermas. I show how these theories are developed within certain philosophies of reasonableness shaped by considerations of truth and self. In the second section, I proceed to Munāẓara. I introduce the discipline and provide its intellectual history and development, its procedure, the disagreements between Munāẓara scholars, and finally, its peculiarities in comparison with the contemporary theories. I argue that Munāẓara is a dialogicallyepistemic agent-driven theory of argumentation. I trace its attention to the dialogue, knowledge, and virtue to the multiplex theory of truth. The self can gradually arrive at truth, first through justification and argumentation, second through virtue.
Bu çalışma Âdâbu’l-bahs ve-l münâzara’yı güncel argümantasyon teorileri literatürüne tanıtmaktadır. Bu maksatla, biraz geniş bir araştırma sorusuyla yola çıkıyorum: Argümantasyon teorileri neden birçok farklı amaçlar vaz etmektedir? Bu amaçların şekillenmesi noktasında hakikat ve kişilik tasavvuru nasıl bir rol oynamaktadır? Tez, hakikat ve kişilik tasavvurunun, bir argümantasyon teorisi modelinin belirlenmesinde başat rol oynadığını iddia etmektedir. Şöyle ki, hakikat ve kişilik tasavvuru nazari tercihleri şekillendirdiği gibi; bir kurala uymak ya da uymamanın ne anlama geldiğini belirleyen analitik araçları da şekillendirir. Metodolojik çerçeve olarak, pragma-diyalektik tarafından tanımlanan bir argümantasyon teorisi araştırma programının beş bileşenini kullanıyorum. Tezin ilk kısmında pragma-diyalektik, epistemolojik argümantasyon teorisi, erdem argümantasyon teorisi ve Habermas'ın formal pragmatik teorisini inceliyorum. Sonuç olarak, bu teorilerin hakikat ve kişiliğe dair bakış açılarıyla çeşitlendiğini gösteriyorum. Tezin ikinci kısmında Münâzara'ya geçiyorum. Önce, Münâzara'nın entelektüel tarihi, gelişimi, ve prosedürünü araştırıyorum. Sonra, alimler arasındaki çeşitli tartışmaları yorumluyorum. En nihayetinde, karşılaştırmalı bir perspektifle, Münâzara'yı diğer teorilerden ayrıştıran özelliklerini tespit etmeye çalışıyorum. Hülasa, Münâzara, ne yalnızca diyalojik, epistemik; ne de yalnızca kişilik-merkezli bir argümantasyon teorisidir. Aksine, teori bu üç farklı yaklaşımı da mecz etmeye çalışmaktadır. Bu meczetme işleminin Merâtibu'l-Vücûd ve Merâtibu-l Nefs yaklaşımından kaynaklandığını iddia ediyorum. Şöyle ki; kişi hakikate irticalen ulaşır, bunun ilk basamağı istidlal ve argümantasyonken; ikinci basamağıysa erdemdir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Ādāb al-Baḥth wa al-Munāẓara, Epistemological Approach to Argumentation, Virtue Approach to Argumentation, Habermas, Truth and Self, Pragma - Dialectics, Âdâbu’l-bahs ve-l münâzara, Epistemolojik Argümantasyon Teorisi, Erdem Argümantasyon Teorisi, Habermas, Hakikat ve Kişilik, Pragma-Diyalektik

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Oruç, R. (2022). What do we do with arguments?: Situating munāẓara in contemporary argumentation scholarship. (Unpublished doctoral's thesis). Ibn Haldun University, Alliance of Civilizations Institute, Istanbul.