Advertisement perception and generations: Comparison between x, y, and z generations

dc.authorid0000-0002-4895-4220
dc.authorid0000-0001-8036-7942
dc.authorid0000-0002-6598-1466
dc.contributor.authorKaranfiloğlu, Mehmet
dc.contributor.authorKaranfiloğlu, Mehmet
dc.contributor.authorKaranfiloğlu, Mehmet
dc.contributor.authorSağlam, Murat
dc.contributor.authorTopsümer, Füsun
dc.contributor.otherİletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
dc.contributor.otherİletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
dc.date.accessioned2023-01-30T05:36:46Z
dc.date.available2023-01-30T05:36:46Z
dc.date.issued2022
dc.departmentİHÜ, İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Bölümü
dc.description.abstractThe advertising industry and generations are in continual interaction. From past to present, advertisements have been organized for ages. The perceptions and ads have changed on the axis of technological developments. By advertising throughout the traditional media, the messages flow accordingly one-way communication model. However, today’s new media opportunities, such as social media, originate a model based on bidirectional communication and more interaction. Combining the changing perception of people in daily life practice, consumption habits, and lifestyles with technology led to the formation of a diverse audience. It is defined as generation Z. Generation Z is a generation that grew up in a period when technological developments were more diversified than the previous two generations (X, Y) and consequently had a more technological aptitude. However, the X generation, who lived in the analog era, and the Y generation, who experienced both analog and digital periods, have been attempting to adapt to the new era, non-isolated from technological developments. Therefore, three generations have been analyzed in this context by conducting qualitative research, and advertising and intergenerational perception have been comprehended. Those generations demand adaption to this new-tech period. Obtaining data were subjected to content analysis, and three themes have been achieved: Concerns about current circumstances, the inconvenience of ads, and advertising and public relations: digitalization of the profession.
dc.description.abstractReklamcılık sektörü ve kuşaklar sürekli etkileşim halindedir. Geçmişten günümüze reklamlar, kuşaklara ve onların algılarına yönelik olarak düzenlenerek teknolojik gelişmeler ekseninde değişim geçirmiştir. Geleneksel medya araçlarıyla yapılan reklamlar daha çok tek yönlü bir iletişim modeli ile gerçekleşmişken, günümüz yeni medya olanakları, özellikle sosyal medya, iki yönlü iletişim ve daha çok etkileşim üzerine kurulu bir modeli mümkün hale getirmiştir. Gündelik hayat pratiğinde insanların değişen algısının, tüketim alışkanlıklarının ve yaşam tarzlarının teknoloji ile birleşmesi, Z kuşağı olarak tanımlanan oldukça yeni ve farklı bir kitlenin oluşmasına neden olmuştur. Z kuşağı, teknolojik gelişmelerin öncül iki kuşağa (X,Y) göre daha çok çeşitlendiği bir dönemde doğan ve büyüyen, bundan dolayı da teknolojik yatkınlığı daha fazla olan bir kuşaktır. Ancak büyük oranda analog dönemi yaşamış X kuşağı ile hem analog hem de dijital dönemi deneyimlemiş Y kuşağı, yine de teknolojik gelişmelerden soyutlanmamış, aksine yeni döneme adapte olmaya çalışmaktadırlar. Dolayısıyla üç kuşak da bu kapsamda irdelenmeye çalışılmış ve yürütülen nitel bir araştırma ile reklamcılık ve kuşaklararası algı derinlemesine anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda, “Mevcut Duruma İlişkin Kaygılar”, “Reklamların Rahatsız Ediciliği” ve “Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Mesleğinin Dijitalleşmesi” temaları elde edilmiştir.
dc.identifier.citationKaranfiloğlu, M., Sağlam, M. ve Topsümer, F. (2022). Advertisement perception and generations: Comparison between x, y, and z generations. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 58, 38-56. https://doi.org/10.47998/ikad.1057266
dc.identifier.doi10.47998/ikad.1057266
dc.identifier.endpage56
dc.identifier.issn2147-4524
dc.identifier.issue58
dc.identifier.startpage38
dc.identifier.trdizinid1132764
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47998/ikad.1057266
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12154/1992
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.institutionauthorKaranfiloğlu, Mehmet
dc.institutionauthorid0000-0002-4895-4220
dc.language.isoen
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
dc.relation.ispartofİletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSocial Media
dc.subjectAdvertising
dc.subjectGenerations
dc.subjectPerception
dc.subjectDigitalization
dc.subjectSosyal Medya
dc.subjectReklamcılık
dc.subjectKuşaklar
dc.subjectAlgı
dc.subjectDijitalleşme
dc.titleAdvertisement perception and generations: Comparison between x, y, and z generations
dc.title.alternativeReklamlara yönelik algı ve kuşaklar: x, y ve z kuşaklararası karşılaştırması
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication43983fa7-658a-4fc3-b367-3a8e29f700d3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery43983fa7-658a-4fc3-b367-3a8e29f700d3
relation.isOrgUnitOfPublication57da7128-79ff-4696-8bba-f70c3efe586f
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery57da7128-79ff-4696-8bba-f70c3efe586f

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
karanfiloglu-me.pdf
Boyut:
374.8 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
[ N/A ]
İsim:
license.txt
Boyut:
1.52 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: