A sociocultural exploration of Iranian language teachers’corrective feedback: Why and how?

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2025

Yazarlar

Javahery, Pourya
Zendehbad, Mahsa
Shahraki, Mina
Rasouli, Mohammad

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Routledge

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Rektörlük, Yabancı Diller Okulu
İbn Haldun Üniversitesi Diller Okulunun sunduğu İngilizce Hazırlık Programının genel amacı, iletişimsel yaklaşımı kullanarak öğrencileri akademik çalışmalara hazırlamak ve onları etkin, istekli ve kendi kendilerine öğrenebilir bireyler olmaya teşvik etmektir. İngilizce Hazırlık sistemi kurulurken öğrencilerimizin profilleri ve üniversitemizin akademik gereksinimleri göz önüne alınarak Modüler Sistem uygulanması uygun görülmüştür. Uygulamaya konulan Modüler Sistem, seviye gruplarına göre öğrencilerin devam edecekleri modüller sonunda hedeflenen dil becerilerine ulaşmalarını sağlar ve dil eğitim verimliliğin artmasına yardımcı olur.

Dergi sayısı

Özet

This study aims to explore the types and reasons for teachers’corrective feedback (CF) in English as a Foreign Language (EFL)classes from sociocultural perspectives. To do so, 12 Iranian EFLteachers were selected based on convenience sampling, and 18sessions of their classes (one or two from each teacher) wereobserved to ensure that there were at least three CF occurrencesin each teacher’s class. Then, the teachers attended stimulatedrecall interviews in which they answered questions about reasonsfor applying specific CFs in their classes. Different subthemesemerged from the data within the three sociocultural mediators’themes, namely psychological, material and peer mediators. Theresults indicated that teachers use different CFs in their classes forvarious reasons such as scaffolding learning, enhancing noticingand exposure, and fostering learners’ agency. The study ends withsuggestions and implications for teachers and teacher educators.

Açıklama

[ArticleInPress]

Anahtar Kelimeler

Sociocultural Theory, Sociocultural Mediators, Corrective Feedback, Stimulated Recall, Thematic Analysis

Kaynak

Cambridge Journal of Education

WoS Q Değeri

Q2

Scopus Q Değeri

Q1

Cilt

Sayı

Künye

Kamali, J., Javahery, P., Zendehbad, M., Shahraki, M. & Rasouli, M. (2025). A sociocultural exploration of Iranian language teachers’ corrective feedback: Why and how? Cambridge Journal of Education, 1–19. https://doi.org/10.1080/0305764X.2025.2451261