An autoethnographic inquiry into a teacher educator's transnational identity formation: A transnational ecological perspective

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Routledge

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Rektörlük, Yabancı Diller Okulu
İbn Haldun Üniversitesi Diller Okulunun sunduğu İngilizce Hazırlık Programının genel amacı, iletişimsel yaklaşımı kullanarak öğrencileri akademik çalışmalara hazırlamak ve onları etkin, istekli ve kendi kendilerine öğrenebilir bireyler olmaya teşvik etmektir. İngilizce Hazırlık sistemi kurulurken öğrencilerimizin profilleri ve üniversitemizin akademik gereksinimleri göz önüne alınarak Modüler Sistem uygulanması uygun görülmüştür. Uygulamaya konulan Modüler Sistem, seviye gruplarına göre öğrencilerin devam edecekleri modüller sonunda hedeflenen dil becerilerine ulaşmalarını sağlar ve dil eğitim verimliliğin artmasına yardımcı olur.

Dergi sayısı

Özet

The present study aims to explore the author’s identity formation as an Iranian transnational teacher educator (TE) over two years of residence in Istanbul, Türkiye. Data were collected from 12 critical autoethnographic narratives (CANs) written by the author in the given period. The data analysis was conducted using the transnational ecological framework in which three layers emerged: microtransnational, meso-transnational, and macro-transnational. The results revealed that his identity construction was influenced by different factors in three levels of the transnational ecological framework. The results of this study can motivate transnational TEs to identify commonalities with the concepts explored in this study and record their lived experiences as a tool for reflection. There are also implications for transnational TEs’ professional development, encouraging reflection on their identity formation, and providing a model for the creation and collection of their own CANs to enhance their understanding of diverse cultural and educational contexts.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Autoethnography, Critical Autoethnographic Narrative, Transnational Teacher Educator, Ecological Perspective

Kaynak

Teacher Development

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kamali, J. (2025). An autoethnographic inquiry into a teacher educator's transnational identity formation: A transnational ecological perspective. Teacher Development, 1-19. https://www.doi.org/10.1080/13664530.2025.2567892

Onay

İnceleme

Ekleyen

Referans Veren