A cross-cultural investigation of effective language pedagogy in teachers’ personal practical knowledge narratives: A cultural-ecological perspective

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2024

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Routledge

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Rektörlük, Yabancı Diller Okulu
İbn Haldun Üniversitesi Diller Okulunun sunduğu İngilizce Hazırlık Programının genel amacı, iletişimsel yaklaşımı kullanarak öğrencileri akademik çalışmalara hazırlamak ve onları etkin, istekli ve kendi kendilerine öğrenebilir bireyler olmaya teşvik etmektir. İngilizce Hazırlık sistemi kurulurken öğrencilerimizin profilleri ve üniversitemizin akademik gereksinimleri göz önüne alınarak Modüler Sistem uygulanması uygun görülmüştür. Uygulamaya konulan Modüler Sistem, seviye gruplarına göre öğrencilerin devam edecekleri modüller sonunda hedeflenen dil becerilerine ulaşmalarını sağlar ve dil eğitim verimliliğin artmasına yardımcı olur.

Dergi sayısı

Özet

The current case study probes two international language teachers’ perspectives on the role culture plays in their perception of an effective language pedagogy through their personal practical knowledge narratives from a cultural ecological standpoint. To do this, two language teachers from two different cultural backgrounds (Iran and Japan) were asked to write a narrative about an effective class they had taught and how culture had influenced it. These narratives were read carefully and became the basis of three 60-minute semi-structured narrative interviews. Both narratives and interview data were analysed using a thematic analysis based in a cultural ecological perspective. The study contributes to the literature on culturally informed education by recognising culture as a distinctive factor affecting learning in different layers of the cultural ecology and can inform a culture-specific, nativized teacher education programme.

Açıklama

[ArticleInPress]

Anahtar Kelimeler

Case Study, Culture, Narrative Inquiry, Personal Practical Knowledge

Kaynak

Pedagogy, Culture and Society

WoS Q Değeri

Q1

Scopus Q Değeri

Q1

Cilt

Sayı

Künye

Kamali, J. (2024). A cross-cultural investigation of effective language pedagogy in teachers’ personal practical knowledge narratives: A cultural-ecological perspective. Pedagogy, Culture and Society, 1-21. https://www.doi.org/10.1080/14681366.2024.2361455