İlkokul öğrencilerinin genel öz yetkinlik inançlarını arttırma

dc.contributor.authorUysal, Burcu
dc.contributor.authorMorgül, Ebru
dc.contributor.otherİnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü
dc.date.accessioned2024-02-16T07:49:44Z
dc.date.available2024-02-16T07:49:44Z
dc.descriptionRuh sağlığı tanımına göre, kişilerin sağlıklı olmaları sadece psikopatolojinin yokluğu ile değil, aynı zamanda pozitif iyi oluşun göstergelerini de barındırmaları ile gözlemlenecek bir durumdur. Bu sebeple, psikolojik müdahale programlarının yalnızca semptom azaltmaya yönelik değil aynı zamanda psikolojik iyi oluşu arttırmaya yönelik koruyucu temaları işlemeleri önem arz etmektedir. Yaşam boyu gelişim evreleri göz önünde bulundurulduğunda ilkokul çağı, yetişkinliğe etki edecek sağlıklı psikolojik gelişimin inşaa edileceği bir dönem olarak karşımıza çıkmaktadır. Modern öncesi zamanda çocuklar, yetişkin hayatına hazırlanmak ve sağlıklı psiko-sosyal gelişimi sürdürebilmek için gerekli becerileri beraber yaşadıkları geniş ailelerinden tecrübe aktarımı ile öğrenebiliyorlarken modernleşme ile beraber küçülen ailelerde yetişen çocuklar bu tecrübe akışına evlerinde ulaşamamaya başladılar. Bu sebeple psiko-sosyal gelişimi destekleyecek bilgi birikimi kurumsal yapılardan, resmi şekilde öğrenme ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu ihtiyacın en etkili ve sistematik olarak karşılaşabileceği kurumlar ise çocuklar örgün öğretime devam ettiği okullar olarak karşımıza çıkmaktadır. Okul temelli psikolojik müdahale programları incelendiğinde, bu programlara katılan öğrencilerin katılmayan öğrencilere kıyasla mutlu seviyelerinde, öz güvenlerinde, psikolojik dayanıklılıklarının, okula bağlılıklarında, öğretmen ve diğer öğrenciler ile kurdukları ilişki kalitesinde, yaşam doyumlarında ve öz yetkinlik inançlarında önemli seviyede artış olduğu tespit edilmiştir. Bu proje ile amaçlanan, ilkokul 4. sınıf öğrencilerine yönelik, kültüre duyarlı ve bilişsel gelişimlerine uygun, okul müfredatına entegre, öğrencilerin öz yetkinlik inançlarını arttıracak 10 haftalık bir müdahale programı geliştirmek ve uygulamaktır. İlk adımda programın içeriğinin geliştirilmesi için literatür taraması yapılarak mevcut bilgi birikimi derlenecektir. Derlenen bilgi birikiminin ışığında, uzman görüşleri de alınarak müdahale programının içeriği geliştirilecektir. Daha sonra geliştirilen içerik, Arnavutköy Suatlar İlkokulu 4. sınıf öğrencilerine, psikoloji alanında lisansüstü eğitimine devam eden psikologlar tarafından proje yürütücüsü akademisyenlerin yönetiminde, 8 - 12 kişilik gruplar halinde 10 hafta boyunca, her hafta düzenli olarak uygulanacaktır. Öğrenciler ile 10 haftalık programa başlamadan önce, katılımcı olacak öğrencilerin öğretmenlerine ve velilerine program hakkında bilgilendirme seminerleri düzenlenerek, müdahale programının etkisini arttırmak hedeflenmektedir. Uygulanan programın etkinliğinin test edilebilmesi için müdahale programı öncesinde, bitiminde ve takip eden 2 ay içinde öğrencilerden aynı ölçme materyalleri ile veri toplanacaktır. Buna paralel olarak, öğretmenlerden de öğrenciler hakkında gözlemlerini içeren bilgiler alınarak, öğrencilerden alınan bilgiler ile karşılaştırılacaktır. Proje sonunda katılım sağlayan öğrencilerin öz yetkinlik inançları arttırılması hedeflenerek, faydalanmaları sağlanacaktır. Ayrıca programın uygulanması sırasında ve sonrasında elde edilecek verilerin analizi ile literatüre katkı sağlanacaktır. Programın sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla programın nasıl yürütüleceğine dair detaylı bir kitapçık oluşturulacaktır.
dc.description.abstract[Abstract Not Available]
dc.identifier2106
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12154/2542
dc.subjectÖz Yeterlik İnancı, Önleyici Müdahale, İlkokul, Kültüre Duyarlı, Yaşa Uygun, Okul Temelli
dc.titleİlkokul öğrencilerinin genel öz yetkinlik inançlarını arttırma
dc.typeProject
dspace.entity.typeProject
project.amount56000
project.amount.currencyTL
project.endDate2022-09-10
project.funder.nameİbn Haldun Üniversitesi
project.investigatorUysal, Burcu
project.investigatorMorgül, Ebru
project.startDate2021-07-10
relation.isOrgUnitOfProject85dd7f0d-d732-490e-9c57-18868e32298e
relation.isOrgUnitOfProject.latestForDiscovery85dd7f0d-d732-490e-9c57-18868e32298e
relation.isPersonOfProjectf230e88d-1e12-4d67-8586-b4d8ad9ce582
relation.isPersonOfProject6a119923-1598-4d1b-a548-431a8b22cdc4
relation.isPersonOfProject.latestForDiscoveryf230e88d-1e12-4d67-8586-b4d8ad9ce582

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
uysal-burcu-2106_Basvuru-Formu.pdf
Boyut:
440.68 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
uysal-burcu-BAP-ilerleme-Raporu-Formu_220225.pdf
Boyut:
466.98 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
uysal-burcu-2106-protokol.pdf
Boyut:
743.93 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
[ N/A ]
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama:

Koleksiyon