Yakut, Ayşe Dilşad
Yükleniyor...
Araştırma projeleri
Organizasyon Birimleri
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.
Adı Soyadı
Ayşe Dilşad Yakut
İlgi Alanları
Specific Learning Disabilities, Inclusion, Dylexia, Learning Disabilities, Special Education
Kurumdaki Durumu
Aktif Personel
2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Yayın Özel gereksi̇ni̇mli̇ bi̇reyler ve afetler / aci̇l durumlar(Detay Yayıncılık, 2023) Yakut, Ayşe Dilşad; Yakut, Ayşe Dilşad; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık BölümüÖzel gereksinimli bireyler, afetler ve acil durumlardan en çok etkilenen gruplar arasında yer almaktadır. Küresel COVİD-19 pandemisi ve merkez üssü Kahramanmaraş olan iki büyük depremle birlikte özel gereksinimli bireylerin olası afet ve acil durumlarda nasıl destekleneceği konusu tekrar gündeme gelmiş ve özel gereksinimli bireylere yönelik afet eğitimi ön plana çıkmıştır. Afet eğitiminin amacı, özel gereksinimli bireyleri ve çevrelerindeki bireyleri afetlere karşı hazırlayarak afet bilinçlerini arttırmak ve alınan önlemlerle afet riskinin azaltılabileceği ile ilgili bir farkındalık oluşturmaktır (Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, 2013, s. 6). Alanyazın incelendiğinde özel gereksinimli bireylerin olası afet ve acil durumlarla ilgili deneyimlerinin üzerinde durulduğu ve bu bireylerin afet öncesi, afet süreci ve afet sonrası ihtiyaçlarıyla ilgili çalışmaların yapıldığı görülmektedir. Özel gereksinimli bireyler kadar çevrelerindeki diğer bireylerin de bu süreçlerde nelerin yapılması gerektiğini bilmeleri önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, özel gereksinimli bireylerin afet ve acil durumlarla ilgili deneyimlerini inceleyerek bu bireyleri desteklemeye yönelik çözüm önerileri sunmaktır.Yayın Educators’ experiences in special education institutions during the COVID-19 outbreak(Wiley, 2021) Yakut, Ayşe Dilşad; Yakut, Ayşe Dilşad; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık BölümüThe COVID-19 outbreak has had a profound impact on education worldwide. As a result of the educational institutions closures, it is likely that the impact on special education would be more detrimental since special education population becomes more vulnerable in the aftermath of an outbreak. In the scope of this study, a researcher created survey was used to examine educators’ teaching experiences and their perceptions about the impact of COVID-19 outbreak on special education students. The sample included 215 educators working in the Special Education and Rehabilitation Centers (SERCs) in Turkey. Results indicated that a large majority of the SERCs were not able to continue their education during the COVID-19 outbreak. In addition, there was a difference in educators’ experiences by their educational practices (normal weekly schedule, reduced schedule, most of the educational activities are suspended, and all of the educational activities are suspended). Perceived level of COVID-19 outbreak impact on special education students were found to be significantly higher for autism spectrum disorders, intellectual disabilities, attention deficit and hyperactivity disorders, visual impairments, hearing impairments, specific learning disabilities and gifted students, respectively. The conclusion highlights the need of global collaboration, disaster preparation and management for students with special needs.