Karanfiloğlu, Mehmet
Yükleniyor...
Araştırma projeleri
Organizasyon Birimleri
İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Bütünleşik bir program yapısı ile iletişim alanının bütün alt disiplinlerini kapsayacak şekilde yapılanmıştır. Bölüm, İletişimin iki farklı alanı olan medya ve pazarlama iletişimi uzmanlıkları ile ilgili eğitim programları sunmaktadır.
Adı Soyadı
Mehmet Karanfiloğlu
İlgi Alanları
Halkla İlişkiler, Yeni Medya, Sağlık İletişimi, Dijitalleşme, Reklam
Kurumdaki Durumu
Aktif Personel
5 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Yayın Geleceği şekillendiren oyunlar bağlamında metaverse ve dijital okuryazarlık(Kriter, 2023) Karanfiloğlu, Mehmet; Karanfiloğlu, Mehmet; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim FakültesiGiderek gelişen dünyamız her gün yeni bir teknoloji ile bizleri tanıştırmakta ve bu yeni teknolojilerin bazıları hayatımızı kolaylaştırıcı etki ederken bazıları ise geleceği ilişkin kaygıları artırabilmektedir. Bu durum her ne kadar hayatın olağan akışında normal olarak görünse de bireylerin bu tür yeniliklere karşı her açıdan hazırlıklı olması, adapte olması ve gerekli birtakım önlemlerin alınması bakımından dikkatlerim yoğunlaştırması önemlidir. Metaverse kavramı, diğer dijitalleşme ekseninde gelişen yeniliklere paralel olarak bazı birtakım “yeni teknoloji” olarak adlandırılan ancak mevcut olanakların iyileştirilmesi veya olgunlaştırılması ile hayatımıza girmiş bir kavramdır. îlk metaverse benzeri işler, 1990’ların sonu 2000’lerin başı itibariyle gerçekleştirilmiş ancak dönem, bugünkü kadar teknolojinin olgunlaşmadığı bir dönem olduğundan beklenen sıçramayı gerçekleştirememiştir...Yayın Data security awareness within the scope of digital public relations practices and privacy(Literatürk Academia, 2022) Karanfiloğlu, Mehmet; Karanfiloğlu, Mehmet; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim FakültesiPublic relations (PR) practices vary in parallel with the devel- opments in cornmunication technologies and the progress of web 2.0 and 3.0 technologies and are increasingly acquiring a digital form. Such circumstances bring PR practices to digital platforms, which are currently digital public relations. The concept of digi- tal public relations; effectuates the strategic relationship manage- ment goals based on favorable between the organization and its target audiences via digital platforms. Hence, conveying the PR career to the extended reality (XR) -most probably the metaverse- has evolved additionally. On the contrary, the digitalization of everything-things drives ali business processes computer-based and refines them in data/info security...Yayın Digital literacy in increasing data security: An evaluation from the communicator's perspective(Literatürk Academia, 2022) Karanfiloğlu, Mehmet; Karanfiloğlu, Mehmet; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim FakültesiMany communication means persistence in changing both ırı- dividual and corporate lives. From the communication perspec- tive, utilizing these tools is vitalregarding the tools' diversity and users. However, this diversification in information communica- tion technologies likewise creates tremendous data production. These data, produced in massive quantities, are circulated in the internet universe uncontrollably, driving info and data security- sensitive. When considered from a communicative point of view, digital literacy emerges from applying basic security steps for the privacy and protection of this data digital literacy guides in using these media tools and shows how to use these tools more safely. Therefore, accurate reading and proper use of digital media tools emerge as essential elements in data security, communication process continuity, and cybercrime prevention. This chapter aims to reveal these concepts, relations, and concerns about how communicative activities shall be overseen by assembling se- curer data usage from the digital literacy perspective...Yayın The image and perception of Turkish/Türkiye via social media: Balkan students(Eğitim Yayınevi, 2023) Karanfiloğlu, Mehmet; Sağlam, Murat; Karanfiloğlu, Mehmet; Onar, Sinem; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim FakültesiSocial media has a growing influence on societies, and its audiences are affected by the content and sharing behavior on these platforms. As a result, the masses can hold positive or negative perceptions of one another. In this context, Türkiye and Turks are also perceived in various ways by the masses living in the Balkans region. The Turks, who have had a presence in this region for centuries and have lived alongside the indigenous people, have left a lasting impact on Balkan societies. These impacts can be seen in the social media content that continues to shape perceptions today. When Türkiye and Turks are mentioned, thousands of positive or negative content are shared in the Balkans. Although some of this content may positively impact the image of Türkiye and Turks, some may contribute to a negative perception. This study focuses on the image and perception of Türkiye and Turks shaped by social media. Through a qualitative research study conducted with students from the Balkans studying in Turkey, three themes were identified: Perception of Turkish Identity, Turkish Culture Perceptions, and Other Factors that Impact the Turkish/Türkiye Image on Social Media.Yayın Dijitalleşen halkla ilişkiler: Havayolu taşımacılığında dijital halkla ilişkiler ve müşteri ilişkileri yönetimi(Palet Yayınları, 2022) Koç, Halil İbrahim; Karanfiloğlu, Mehmet; Karanfiloğlu, Mehmet; Çerçi, Ümmü Özlem; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim FakültesiBilgi iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle beraber iletişim süreçlerinde ortaya çıkan değişim ve dönüşümler ekonomiden toplumsal yaşamın tüm katmanlarına kadar hemen her alanı etkilemiştir. Bilhassa internetin ve enformasyon alışverişinde gelişerek yaygınlaşan dijitalleşmenin yarattığı etki, üretim ve pazarlama ile iletişim ve halkla ilişkiler alanlarında oldukça köklü dönüşümlere yol açmış; yeni anlayışların ortaya çıkmasına zemin hazırlamıştır. Öyle ki dijital iletişim olanaklarının artmasıyla beraber pasif konumda görülen alıcının iletişim sürecinde aktif bir yer edinmeye başlaması, kurumların hedef kitleleriyle iletişimlerinde dijital halkla ilişkiler anlayışını olmazsa olmaz konuma taşımıştır…