The image and perception of Turkish/Türkiye via social media: Balkan students

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Eğitim Yayınevi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Bütünleşik bir program yapısı ile iletişim alanının bütün alt disiplinlerini kapsayacak şekilde yapılanmıştır. Bölüm, İletişimin iki farklı alanı olan medya ve pazarlama iletişimi uzmanlıkları ile ilgili eğitim programları sunmaktadır.

Dergi sayısı

Özet

Social media has a growing influence on societies, and its audiences are affected by the content and sharing behavior on these platforms. As a result, the masses can hold positive or negative perceptions of one another. In this context, Türkiye and Turks are also perceived in various ways by the masses living in the Balkans region. The Turks, who have had a presence in this region for centuries and have lived alongside the indigenous people, have left a lasting impact on Balkan societies. These impacts can be seen in the social media content that continues to shape perceptions today. When Türkiye and Turks are mentioned, thousands of positive or negative content are shared in the Balkans. Although some of this content may positively impact the image of Türkiye and Turks, some may contribute to a negative perception. This study focuses on the image and perception of Türkiye and Turks shaped by social media. Through a qualitative research study conducted with students from the Balkans studying in Turkey, three themes were identified: Perception of Turkish Identity, Turkish Culture Perceptions, and Other Factors that Impact the Turkish/Türkiye Image on Social Media.
Sosyal medya giderek büyüyen etkisiyle toplumları sarmalamaktadır. Bu platformlardaki kitleler, içerikler ve paylaşım davranışı ile birbirini etkilemektedir. Böylece kitleler birbirleri hakkında olumlu veya olumsuz birtakım düşüncelere sahip olabilmektedir. Türkiye ve Türkler de bu bağlamda, Balkanlar coğrafyasında yaşayan kitleler nezdinde çeşitli şekillerde değerlendirilmektedir. Geçmişten bu yana bu coğrafyada söz sahibi olmuş, beraber yaşamış olan Türkler, Balkan toplumları üzerinde çeşitli etkiler bırakmıştır. Bu etkiler beraberinde bugün şekillenmeye devam eden sosyal medya paylaşımlarını bırakmıştır. Bugün Türkiye ve Türkler denilince, Balkanlarda paylaşılan binlerce olumlu veya olumsuz içeriğe rastlanmaktadır. Bu içerikler bazen Türkiye ve Türk imajını olumlu yönde etkilese de bazen de olumsuz şekillenmiş olan Türkiye ve Türk algısını beslemektedir. Bu çalışma sosyal medya vasıtası ile şekillenen Türk/ Türkiye imajı ve algısı üzerine eğilmektedir. Çalışma kapsamında yürütülen nitel bir araştırma çalışması ile Türkiye’de okumakta olan Balkanlardan gelen öğrenciler incelenmiştir. Araştırma sonunda üç adet tema elde edilmiştir: Perception of Turkish Identity, Turkish Culture Perceptions,ve Other Factors that Impact the Turkish/ Türkiye Image on Social Media.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Image, Social Media, Perception, Türkiye, Turkish, İmaj, Sosyal Medya, Algı

Kaynak

International Research in Communication Sciences III

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Karanfiloğlu, M., Sağlam, M. (2023). The image and perception of Turkish/Türkiye via social media: Balkan students. S. Onar (Ed.), International Research in Communication Sciences III içinde (29-66.ss). Eğitim Yayınevi.