Lise öğrencilerinde bağlanma stillerinin problemli internet kullanımına etkisi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2017

Yazarlar

Bal, Pervin Nedim
Ceritli, Ulviye

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırma, lise öğrencilerinde bağlanma stillerinin problemli internet kullanımı (PİK) üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim öğretim döneminde Konya ilinin çeşitli ilçelerinde eğitim gören 200 Anadolu Lisesi (109 kız, 91 erkek) öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılar rastgele tabakalı örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kişisel Bilgi Formu, Yakın İlişkiler Yaşantılar Envanteri (Sümer, 2006a), Problemli İnternet Kullanım Ölçeği Ergen Formu (Ceyhan ve Ceyhan, 2014) ve verileri çözümlemek için de SPSS 22 programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucu, lise öğrencilerinde bağlanma stillerinin PİK’nı etkilediğini göstermiştir. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve bu araştırmanın farklı gelişim dönemleri üzerinde, farklı değişkenlerle tekrarlanması önerilmiştir.
The purpose of this study is to analyze the effect of attachment styles on problematic internet usage (PIU) in high school students. The sample of the study involves 200 students (109 females, 91 males) that have been studied in Anatolian High Schools in different districts of Konya in 2015-2016 academic year. The sample is randomly selected through stratified sampling method. As a data collection tools, Personal Information Form, Experiences in Close Relationship Inventory (Brennan, Clark and Shaver, 1998) and Problematic Internet Usage Scale for Adolescents (Ceyhan and Ceyhan, 2014) were used and analyzed by the means of SPSS.22 Program. The results of the study showed that attachment styles affect the PIU among the high school students.http://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/live separated from her husband The results have been discussed at the light of literature and it has been recommended that it is better to replicate this study with different variables and developmental phases in the future studies.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Bağlanma Stilleri, Problemli İnternet Kullanımı, Lise Öğrencileri, Attachment Style, Problematic Internet Usage, High School Students

Kaynak

Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

10

Sayı

50

Künye

Bal, P. N., Ceritli, U. (2017). Lise öğrencilerinde bağlanma stillerinin problemli internet kullanımına etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 50(10), 475-483.