Yerli ve küresel kültür arasında Türkiye’de kültür politikası üretmek
Yükleniyor...
Tarih
2017
Yazarlar
Yaslıçimen, Faruk
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Türk Edebiyatı Vakfı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Günümüz dünyasında kültür ve sanat üretimi piyasa ekonomisiyle sıkı bir ilişki içindedir. Bir ülkenin kültürel ve sanatsal ürünlerinin küresel pazarlardaki konumu ve payı hem yerel kültürün küreselleşme düzeyi, hem de kültürel hegemonya ile irtibatlıdır. Kültürel ve sanatsal ürünler, belli aktörler eliyle kültür endüstrisinin arz ve talep dengeleri içinde farklı bağlamlara taşınır ve bu süreçte alışveriş ve etkileşime girerler. Kültürel ve sanatsal üretimler değer ve bağlamdan münezzeh olmadıkları için etkileşimler, dünya görüşü ve kimlikler üzerinden bir küresel rekabete de kapı aralamaktadır. Zira kültüre ilişkin yerlilik, küresellik ve evrensellik algıları dünya görüşü ve siyasi tutumla doğrudan alakalıdır. Kimlik, kültür ve sanatlar arasında, kültürel direnç ile kültürel hegemonya bağlamında kurulan ilişkinin sıfır toplamlı olup olmaması ise kültürel etkilenimlerin dengeli bir şekilde gerçekleşip gerçekleşmediğine bağlıdır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kültür Politikası, Yerlilik Kaygısı, Küresel Rekabet, Evrensel Kültür
Kaynak
Türk Edebiyatı Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
530
Künye
Yaslıçimen, F. (2017). Yerli ve küresel kültür arasında Türkiye’de kültür politikası üretmek. Türk Edebiyatı Dergisi, 530, 74-75.