Critical determinants of quality perception in business class demands in air transportation and implications for covid-19 period the case of Turkish Airlines
Yükleniyor...
Dosyalar
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
The aim of this research is to evaluate the impact of the quality perception of the products and services offered by Turkish Airlines on the business class demand in the Covid-19 conditions. The dramatic decline in the demand for air travel has adversely affected the airline industry. As a result, Turkish Airlines inevitably had to make some changes in catering and service quality during the pandemic. Therefore, we tried to determine business class passengers' perception of the new services and their quality under the conditions of Covid-19 with the alterations in service quality and strict health measures in the latest market circumstances. In this research, a face-to-face survey was conducted at the Istanbul Airport Business Lounge with 107 international and longhaul business class passengers travelling with Turkish Airlines. This study will help determine the effect of the perceived quality level of products offered by Turkish Airlines on business class demands.
Bu araştırma, Türk Hava Yolları'nın sunduğu ürün ve hizmetlerin kalite algısının Covid-19 koşullarında business class talebine etkisini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Hava yolculuğu talebindeki dramatik düşüş, havayolu endüstrisini olumsuz etkiledi. Sonuç olarak, Türk Hava Yolları pandemi sürecinde kaçınılmaz olarak ikram ve hizmet kalitesi değişiklikleri yapmak zorunda kaldı. Bu nedenle son piyasa koşullarında hizmet kalitesi ve sıkı sağlık önlemleri ile business class yolcularının Covid-19 koşullarındaki yeni hizmet ve kalite algıları belirlenmeye çalışıldı. Bu araştırmada, Türk Hava Yolları ile seyahat eden 107 dış hat ve uzun mesafe business class yolcumuz ile İstanbul Havalimanı Business Lounge'da yüz yüze anket yapılmıştır. Bu çalışma, Türk Hava Yolları tarafından sunulan ürünlerin algılanan kalite düzeyinin business class taleplerine etkisinin belirlenmesine yardımcı olacaktır.
Bu araştırma, Türk Hava Yolları'nın sunduğu ürün ve hizmetlerin kalite algısının Covid-19 koşullarında business class talebine etkisini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Hava yolculuğu talebindeki dramatik düşüş, havayolu endüstrisini olumsuz etkiledi. Sonuç olarak, Türk Hava Yolları pandemi sürecinde kaçınılmaz olarak ikram ve hizmet kalitesi değişiklikleri yapmak zorunda kaldı. Bu nedenle son piyasa koşullarında hizmet kalitesi ve sıkı sağlık önlemleri ile business class yolcularının Covid-19 koşullarındaki yeni hizmet ve kalite algıları belirlenmeye çalışıldı. Bu araştırmada, Türk Hava Yolları ile seyahat eden 107 dış hat ve uzun mesafe business class yolcumuz ile İstanbul Havalimanı Business Lounge'da yüz yüze anket yapılmıştır. Bu çalışma, Türk Hava Yolları tarafından sunulan ürünlerin algılanan kalite düzeyinin business class taleplerine etkisinin belirlenmesine yardımcı olacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Airline Industry, Business Class, Pandemic, Turkish Airlines, Hava Yolu Endüstrisi, Pandemi, Türk Hava Yolları
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Taş, H. (2022). Critical determinants of quality perception in business class demands in air transportation and implications for covid-19 period the case of Turkish Airlines. (Unpublished master’s thesis). Ibn Haldun University School of Graduate Studies, Istanbul.