Emerging modest fashion industry: What plays a greater role in modest dressing, religion or culture? Implications for strategic marketing

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Springer Nature

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı
İş dünyasının giderek karmaşıklaşan ve dinamik hale gelen yapısı, farklı disiplinlerden gelen bireylerin aynı örgütsel çatı altında aynı amaçlar doğrultusunda etkin ve verimli çalışmalarını zorunlu hale getirmiştir. Bu sebeple de, işletmenin tüm işlevlerini bütüncül bir bakış açısı ile değerlendirebilecek ve bu hususları faaliyet gösterilen ekosistemin diğer dinamikleri ile uyumlu yönetebilecek bireylere duyulan ihtiyaç artmıştır. Ayrıca, teknoloji alanında yaşanan baş döndürücü gelişmeler rekabetin sahasını genişletmiş ve özellikle üretim, dağıtım, pazarlama ve finans alanlarında entegre bilgi birikimine sahip, yönetsel becerisi yüksek insan kaynağına önemli ölçüde bir talep doğurmuştur.

Dergi sayısı

Özet

This study explores the emerging modest fashion industry worldwide, and Muslim women are the basic unit of the study, and it draws whether culture or religion has a greater influence on modest dressing of women. By a deep study of existing literature on modest dressing, we tried to understand whether today’s women’s modest dressing falls under the Islamic ethical framework. This study is theoretical in nature, apart from thorough study of research papers and different books, and it has deep analysis of interviews taken by other researchers, and conclusions are drawn based on those interviews and respondents’ personal views. This study also shares stories of Muslim women from all over the world, and some documentaries have been shared for the vast knowledge of the topic. Most importantly, personal observations are mostly used to come up with a result. This research includes only critical analysis of existing literature and does not include any empirical work. Lastly, among all factors, we come up with the result that culture has a huge impact in transforming the modesty. Ultimately, Muslim women, a huge market segment for modest fashion, desire to keep both faith and fashion sense.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Modest Fashion Industry, Muslim Women, Strategic Management

Kaynak

Contributions to Management Science

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Ajaib, N. ve Altunışık, R. (2022). Emerging modest fashion industry: What plays a greater role in modest dressing, religion or culture? Implications for strategic marketing. P. Mahagaonkar (Ed.), Contributions to Management Science içinde (251-267. ss.). Springer Nature. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-98160-0_16

Onay

İnceleme

Ekleyen

Referans Veren