Exploring the social-emotional learning skills of university students in digital and AI-enhanced learning environments
Dosyalar
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
Özet
The integration of digital technologies and AI has significantly influenced learning and teachings, and they have been shaping new circumstances in the educational realm. This study explores the social-emotional learning (SEL) skills and experiences of students within a foundational higher education institution whose courses are equipped with digital and AI tools. The research addresses a notable gap in the literature by investigating how using digital and AI tools shapes university students' SEL skills and, indirectly, academic successes. This qualitative research is a case study that has two primary aims: (1) to explore the SEL skills of university students and, depending on this, their academic success in digital and AI-enhanced learning environments and (2) to understand how teaching strategies that use digital and AI tools shape SEL. Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning constructed the study's theoretical framework, so students' SEL skills were investigated through self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, and responsible decision-making competencies. Data were collected through semi-structured interviews with twelve students and six faculty members, who were conveniently and intentionally chosen among those who already have been involved in digital and AI-enhanced learning. The study employs thematic analysis, and it was found that although there are very few negative statements, students' SEL skills and academic performance are majorly positively influenced by the use of digital and AI tools in learning and teaching environments.
Dijital teknolojilerin ve yapay zekânın entegrasyonu, öğrenmeyi ve öğretmeyi önemli ölçüde etkilemiş ve eğitim alanındaki koşulları yeniden şekillendirmiştir. Bu çalışma, dersleri dijital ve yapay zekâ araçlarıyla donatılmış temel bir yükseköğretim kurumundaki öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme (SDÖ) becerilerini ve deneyimlerini araştırmaktadır. Araştırma, dijital ve yapay zeka araçlarının kullanımının üniversite öğrencilerinin SDÖ becerilerini ve dolaylı olarak akademik başarılarını nasıl şekillendirdiğini araştırarak literatürdeki önemli bir boşluğu ele almaktadır. Bu nitel araştırma, iki temel amacı olan bir vaka çalışmasıdır: (1) üniversite öğrencilerinin SDÖ becerilerini ve buna bağlı olarak akademik başarılarını dijital ve yapay zeka ile geliştirilmiş öğrenme ortamlarında keşfetmek (2) dijital ve yapay zeka araçlarıyla uygulanan öğretim stratejilerinin SDÖ'yü nasıl şekillendirdiğini anlamak. Akademik, Sosyal ve Duygusal Öğrenme İşbirliği (Collaborative for Academic, Social and Emotional Learning), çalışmanın teorik çerçevesini oluşturmuş, böylece öğrencilerin SDÖ becerileri, öz farkındalık, öz yönetim, sosyal farkındalık, ilişki becerileri ve sorumlu karar verme olmak üzere beş ana yetkinlik üzerinden araştırılmıştır. Veriler, halihazırda dijital ve yapay zeka destekli öğrenmeye dahil olanlar arasından amaçlı olarak seçilen 12 öğrenci ve 6 öğretim üyesi ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Çalışmada tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları göstermektedir ki çok az sayıda olumsuz ifade olması ile birlikte, öğrencilerin sosyal ve duygusal öğrenme becerileri ve akademik performansları, dijital ve yapay zeka araçlarının öğrenme ve öğretmede kullanımına bağlı olarak büyük ölçüde olumlu şekillendiği sonucuna ulaşılmıştır.










