Yetişkinlerin eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasında halk eğitimin rolü: Esenler örneği

dc.contributor.advisorBulut, Mehmet Akın
dc.contributor.authorSert Bay, Merve
dc.date.accessioned2025-10-28T19:42:34Z
dc.date.issued2024
dc.departmentİHÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Kurumları İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractİnsan yaşamının her döneminde eğitimin içinde bulunur. Eğitim bazen planlı ve isteğe bağlı bazen de plansız, fark etmeksizin gerçekleşir. Türkiye'de eğitim, formal ve informal olarak ayrıldığında formal eğitim Milli Eğitime bağlı ilerleyen okul öncesi + 12 yıl zorunlu eğitim ardından yüksek öğrenim olarak devam etmektedir. İnformal eğitim ise isteğe bağlı olup formal eğitime göre daha esnek kabul edilen imkanlarla yapılmaktadır. Yetişkinlerin eğitime ihtiyaç duyması ve bu ihtiyacını lisans, yüksek lisans, doktora gibi alanlar dışında karşılamak istediğinde özel veya vakıflar aracılığıyla yapılan kurslara katılma, Halk Eğitim bünyesindeki kurslara katılma şeklinde karşılanabilmektedir. Halk Eğitim kursları resmi bir karşılığı olan çokça branşa sahip yetişkin eğitimi verilen yerlerdendir. Bu çalışma İstanbul ili Esenler İlçesinde yaşayan yetişkin bireylerin eğitime olan ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu ihtiyaçlarının karşılanmasında ilçede yürütülen Halk Eğitim faaliyetlerinin rolünün incelenmesi için yapılmıştır. 2023-2024 eğitim öğretim yılında yapılan araştırma için ilçede yapılan Halk Eğitim kurslarından seçkisiz olmayan örneklem olarak seçilmiş kursiyer ve eğitmenler arasından 20 kişiyle yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiş, konuya dair görüşleri alınmıştır. Verilerin toplanmasının ardından elde edilen verilere betimsel analiz yapılmıştır. Yapılan araştırmanın sonucuna göre bölgede yaşayan yetişkinler eğitim ihtiyaçları karşısında ilçenin birçok mahallesinde bulunan kurumlarda Belediye ve Halk Eğitim ortaklığıyla yürütülen kurslardan faydalanmaktadır. Katılımcıların genel görüşü kurslardan memnuniyet duyulduğuna dair olmuştur. Verilere göre beklentilerin karşılanması, kurs verimliliği, imkanlar, kurs çeşitliliği bireylerin memnuniyet sebepleri arasında yer almaktadır.
dc.description.abstractEducation is involved in every period of human life. Education is sometimes planned and optional, sometimes unplanned, regardless. When education in Turkey is divided into formal and informal, formal education continues as pre-school + 12 years of compulsory education, which is affiliated with the National Education, and then higher education. Informal education is optional and is provided with opportunities that are considered more flexible than formal education. When adults need education and want to meet this need outside of fields such as bachelor's, master's and doctorate, this can be met by attending private or foundation courses or by attending courses within Public Education. Public Education courses are places where adult education is provided in many branches with an official equivalent. This study was conducted to determine the educational needs of adult individuals living in Esenler District of Istanbul and to examine the role of Public Education activities carried out in the district in meeting these needs. For the research conducted in the 2023-2024 academic year, interviews were held with 20 trainees and instructors selected as a non-random sample from the Public Education courses held in the district, using a semi-structured interview form, and their opinions on the subject were obtained. After data collection, descriptive analysis was performed on the data obtained. According to the results of the research, adults living in the region benefit from courses run in partnership with the Municipality and Public Education in institutions in many neighborhoods of the district, to meet their educational needs. The general opinion of the participants was that they were satisfied with the courses. According to the data, meeting expectations, course efficiency, facilities and course diversity are among the reasons for individuals' satisfaction.
dc.identifier.citationSert Bay, M. (2024). Yetişkinlerin eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasında halk eğitimin rolü: Esenler örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
dc.identifier.orcid0000-0002-8613-088X
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1pwTzRXnomYf6jwqVORfUZuaPsztFyXOk_LHUYdE95Q4rE5bWFAous-AjlDXkOpk
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12154/3534
dc.identifier.yoktezid876089
dc.institutionauthorSert Bay, Merve
dc.institutionauthorid0000-0002-8613-088X
dc.language.isotr
dc.publisherİbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.relation.sdgGoal-04: Quality Education
dc.relation.sdgGoal-10: Reduced Inequalities
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEğitim
dc.subjectEğitim İhtiyacı
dc.subjectHalk Eğitim
dc.subjectİnformal Eğitim
dc.subjectYetişkin Eğitimi
dc.subjectAdult Education
dc.subjectEducation
dc.subjectInformal Education
dc.subjectNeed for Education
dc.subjectPublic Education
dc.titleYetişkinlerin eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasında halk eğitimin rolü: Esenler örneği
dc.title.alternativeThe role of public education in meeting the educational needs of adults 'Esenler example'
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
876089.pdf
Boyut:
810.45 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text

Lisans paketi

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: