A technology-enhanced student self-efficacy development program

dc.authorid0000-0002-7506-8750
dc.authorid0009-0009-6885-0582
dc.authorid0009-0000-7429-349X
dc.authorid0009-0008-8909-0319
dc.authorid0009-0006-7552-5938
dc.authorid0009-0003-7369-6424
dc.contributor.authorBulut, Mehmet Akın
dc.contributor.authorMaraba, Dilara
dc.contributor.authorKaya, Nurevşah
dc.contributor.authorGazel, Zeyneb
dc.contributor.authorKatırcı, Ebrar Kevser
dc.contributor.authorAltunel, Elif Tuğba
dc.contributor.otherEğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
dc.date.accessioned2025-02-27T09:03:35Z
dc.date.available2025-02-27T09:03:35Z
dc.date.issued2024
dc.departmentİHÜ, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
dc.departmentİHÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractEducational paradigms have rapidly changed depending on novel facilities and needs relevant to technology-enhanced learning environments. In this regard, Self-regulated learning skills (SRL) are one of the significant skills that are argued to be gained in 21st-century for higher education students. This study explores Self-Regulated Learning skills and self-efficacy within the context of educational workshops, which are designed and developed following the Community of Inquiry (CoI) model, conducted at the Center for Innovative Learning and Teaching, Artificial Intelligence (CILT-AI) at a foundation university. Furthermore, it was grounded in Bandura’s social-cognitive theory, which emphasizes the primary role of self-efficacy in academic achievement, the study seeks to distinguish the design elements and practical strategies essential for developing self-efficacy among students. In this study, a design-based research methodology is followed, and it integrates insights from literature review, expert opinions, and student feedback to design and implement effective training programs. The workshops target not only to develop participants’ academic achievement by leading developed SRL and self-efficacy skills but also to contribute to the broader discourse in educational research. By bridging theory and practice, the study provides actionable insights for educators and researchers to foster self-efficacy involved in self-regulated learning in today’s dynamic technology-enhanced educational realm.
dc.description.abstractEğitim paradigmaları, dijital veya teknolojiyle geliştirilmiş öğrenme ortamlarıyla ilgili yeni olanaklara ve ihtiyaçlara bağlı olarak hızla değişmektedir. Bu bağlamda Öz-Düzenlemeli Öğrenme becerileri, yükseköğretim öğrencileri için 21. yüzyıl becerileri olarak kazanılması gereken önemli becerilerden biridir. Bu çalışma, bir vakıf üniversitesindeki Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme, Yapay Zeka Merkezi’nde (CILT-AI) yürütülen ve Sorgulama Topluluğu (CoI) modeline göre tasarlanan ve geliştirilen eğitim atölyeleri bağlamında Öz Düzenlemeli Öğrenme (ÖDÖ) becerilerini ve öz yeterliliği araştırmaktadır. Ayrıca, Bandura’nın öz-yeterliliğin akademik başarıdaki birincil rolünü vurgulayan sosyal-bilişsel teorisine dayanan bu çalışma, öğrenciler arasında öz-yeterliliğin geliştirilmesi için gerekli olan tasarım unsurlarını ve pratik stratejileri ayırt etmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada tasarım temelli bir araştırma metodolojisi izlenmektedir. Çalışmaya, etkili eğitim programları tasarlamak ve uygulamak için literatür taraması, uzman görüşleri ve öğrenci geri bildirimlerinden elde edilen içgörüler entegre edilmektedir. Atölye çalışmaları, gelişmiş SDÖ ve öz yeterlik becerilerine öncülük ederek katılımcıların akademik başarılarını geliştirmenin yanı sıra eğitim araştırmalarındaki daha geniş söyleme katkıda bulunmak da hedeflemektedir. Teori ve uygulama arasında köprü kuran bu çalışma, günümüzün dinamik teknoloji destekli eğitim alanında öz-düzenlemeli öğrenme ile ilgili öz-yeterliliği teşvik etme noktasında eğitimciler ve araştırmacılar için uygulanabilir görüşler sunmaktadır.
dc.identifier.citationBulut, M. A., Maraba, D., Kaya, N., Gazel, Z., Katırcı, E. K. & Altunel, E. T. (2024). A technology-enhanced student self-efficacy development program. BABUR Research, 3(1), 253-263.
dc.identifier.endpage263
dc.identifier.issn3023-8234
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage253
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12154/3230
dc.identifier.volume3
dc.institutionauthorBulut, Mehmet Akın
dc.institutionauthorMaraba, Dilara
dc.institutionauthorKaya, Nurevşah
dc.institutionauthorGazel, Zeyneb
dc.institutionauthorKatırcı, Ebrar Kevser
dc.institutionauthorAltunel, Elif Tuğba
dc.institutionauthorid0000-0002-7506-8750
dc.institutionauthorid0009-0009-6885-0582
dc.institutionauthorid0009-0000-7429-349X
dc.institutionauthorid0009-0008-8909-0319
dc.institutionauthorid0009-0006-7552-5938
dc.institutionauthorid0009-0003-7369-6424
dc.language.isoen
dc.publisherBaşakşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
dc.relation.ispartofBABUR Research
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Öğrenci
dc.relation.publicationcategoryÖğrenci
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTechnology-Enhanced Learning
dc.subjectSelf-Regulated Learning
dc.subjectSelf-Efficacy
dc.subjectCommunity of Inquiry
dc.subjectDesign-Based Research
dc.subjectTeknoloji Destekli Öğrenme
dc.subjectÖz-Düzenlemeli Öğrenme
dc.subjectÖzyeterlik
dc.subjectSorgulama Topluluğu
dc.subjectTasarım Temelli Araştırma
dc.titleA technology-enhanced student self-efficacy development program
dc.title.alternativeTeknoloji destekli öğrenci öz-yeterlilik geliştirme programı
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication8514b19b-8eee-4ad2-83fc-24a77ab06df9
relation.isAuthorOfPublication8f079e78-808f-4c5e-b2c7-872f2abad69f
relation.isAuthorOfPublication8b05a668-d207-492b-b4e8-858b9ccf1231
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery8514b19b-8eee-4ad2-83fc-24a77ab06df9
relation.isOrgUnitOfPublication5237ecdd-ea50-4c56-a9b2-80a402ceb7be
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5237ecdd-ea50-4c56-a9b2-80a402ceb7be

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
bulut-ma.pdf
Boyut:
676.64 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
[ N/A ]
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: