Sosyal medya kullanımı psiko-eğitiminin kişiler üzerine etkisinin incelenmesi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2019

Yazarlar

Sürü, Dilara

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmanın genel amacı klinik gözlemlerden ve araştırmalardan yola çıkarak, sosyal medya ve internet kullanımının psikolojik bakış açısı ile değerlendirmek ve nitelikli kullanımına dair kişilerin, ailelerin bilinçlenmesine yol açmaktır. Özellikle internet ve sosyal medya kullanımının aile ilişkilerine ve kişinin kendi iyi olma haline olumsuz etkilerinin azaltılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma evreni, İbn Haldun Üniversitesi Psikoterapi Merkezi’nin desteği ile ulaşılan İstanbul İli’nde ikamet eden yetişkinler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evreni temsil edecek nitelikte eğitimimize kayıt yaptıran ve katılmış olan 32 yetişkin oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcılara tek oturumdan oluşan üç saatlik bir eğitim verilmiştir. Çalışmada yetişkinlerin internet bağımlılığı düzeyini ölçmek için “Bapint Ölçeği” ve dijital oyun bağımlılığını tespit etmek için "Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği", ayrıca “Sosyal Medya Bozukluğu Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi aşamasında, SPSS 22 istatistik paket programı kullanılmıştır. Veriler değerlendirilirken Two-Related-Samples-Test, Spearman Korelasyon gibi istatistiksel metotlar kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, katılımcılara eğitime katılmadan önce uygulanan ön test ve katıldıktan sonra uygulanan son testlerde internet, sosyal medya ve dijital oyun bağımlılık düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this recearch is investigating healthy use of social media and the internet and raise awareness to participants by the advantage of clinical assesments and researchs. The aim is especially decreasing the negative effect of social media and internet among people, families, and psychological well being. The population of research is constituted by adults who is reached by the help of Ibn Haldun University Psychotherapy Center and who live in İstanbul. Research sample is formed by 32 adults who participated the psychoeducation after that registered. In our research, we used the ‘Bapint Scale’ for measuring Internet addicton, ‘Digital Gaming Addicton Scale’ for measuring digital gaming addiction and ‘Social Media Addicton Scale’ for measuring abnormality about using social media. The results of our research demonstrate that there is a significant difference between pre-test which is applied before the psychoeducaiton and post-test which is applied after the psychoeducation

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Aile İlişkileri, Dijital Oyun Bağımlılığı, İnternet Bağımlılığı, Psiko-eğitim, Sosyal Medya, Teknoloji Bağımlılığı, Family Velations, Digital Game Addiction, Internet Addiction, Psychoeducation, Social Media Addiction, Technology Addiction

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Sürü, D. (2019). Sosyal medya kullanımı psiko-eğitiminin kişiler üzerine etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İbn Haldun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.