Development and evaluation of a digital and AI-supported self-regulated learning program

dc.contributor.advisorBulut, Mehmet Akın
dc.contributor.authorGazel, Zeyneb
dc.date.accessioned2025-11-06T14:00:36Z
dc.date.issued2025
dc.departmentİHÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractThis study aims to develop and evaluate a digital and AI-supported Self-Regulated Learning (SRL) program. Through interviews with students, the head of school counseling, and school managers, the study examines the program's impact on learning processes. The program, designed based on the ADDIE instructional design model, showed positive effects on increasing student motivation and enhancing self-regulation skills. However, challenges such as technology adaptation and the need for educator support were also identified. The research highlights the importance of digitalization and AI as key tools in strengthening self-regulated learning and provides insights to guide future implementations in education.
dc.description.abstractBu çalışma, dijital ve yapay zekâ destekli Öz-Düzenlemeli Öğrenme (ÖDÖ) programının geliştirilmesi ve değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Araştırmada, öğrenciler, rehberlik zümre başkanı ve okul yöneticileri ile yapılan görüşmeler yoluyla programın öğrenme süreçlerine etkisi incelenmiştir. ADDIE modeline dayalı olarak tasarlanan program, öğrencilerin öğrenme motivasyonunu artırmada ve öz-düzenleme becerilerini geliştirmede olumlu etkiler göstermiştir. Bununla birlikte, teknolojik adaptasyon ve eğitimcilerin desteklenmesi gibi bazı zorluklar da ortaya çıkmıştır. Araştırma, eğitimde dijitalleşmenin ve yapay zekânın öz-düzenlemeyi güçlendirmede önemli bir araç olduğunu göstermekte ve bu alanda uygulamalara rehberlik edecek bulgular sunmaktadır.
dc.identifier.citationGazel, Z. (2025). Development and evaluation of a digital and AI-supported self-regulated learning program. (Unpublished master’s thesis). Ibn Haldun University School of Graduate Studies, Istanbul.
dc.identifier.orcid0009-0008-8909-0319
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=ftqJzTasnJUH9hg-S5861giXLxATb7a5IZiLtyGEniQPlQBAqJ8K8Y7dB1oq10w9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12154/3607
dc.identifier.yoktezid965971
dc.institutionauthorGazel, Zeyneb
dc.institutionauthorid0009-0008-8909-0319
dc.language.isoen
dc.publisherİbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.relation.sdgGoal-04: Quality Education
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectADDIE Model
dc.subjectArtificial Intelligence
dc.subjectDigital Education
dc.subjectDigital Tools
dc.subjectEducational Technology
dc.subjectLearning Motivation
dc.subjectSelf-Regulated Learning
dc.subjectADDIE Modeli
dc.subjectDijital Araçlar
dc.subjectDijital Eğitim
dc.subjectEğitim Teknolojileri
dc.subjectÖz-Düzenlemeli Öğrenme
dc.subjectÖğrenme Motivasyonu
dc.subjectYapay Zekâ
dc.titleDevelopment and evaluation of a digital and AI-supported self-regulated learning program
dc.title.alternativeDijital ve yapay zeka destekli kendi kendini düzenleyen bir öğrenme programının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
965971 (1).pdf
Boyut:
1.4 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text

Lisans paketi

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: