Development and evaluation of a digital and AI-supported self-regulated learning program
Dosyalar
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
Özet
This study aims to develop and evaluate a digital and AI-supported Self-Regulated Learning (SRL) program. Through interviews with students, the head of school counseling, and school managers, the study examines the program's impact on learning processes. The program, designed based on the ADDIE instructional design model, showed positive effects on increasing student motivation and enhancing self-regulation skills. However, challenges such as technology adaptation and the need for educator support were also identified. The research highlights the importance of digitalization and AI as key tools in strengthening self-regulated learning and provides insights to guide future implementations in education.
Bu çalışma, dijital ve yapay zekâ destekli Öz-Düzenlemeli Öğrenme (ÖDÖ) programının geliştirilmesi ve değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Araştırmada, öğrenciler, rehberlik zümre başkanı ve okul yöneticileri ile yapılan görüşmeler yoluyla programın öğrenme süreçlerine etkisi incelenmiştir. ADDIE modeline dayalı olarak tasarlanan program, öğrencilerin öğrenme motivasyonunu artırmada ve öz-düzenleme becerilerini geliştirmede olumlu etkiler göstermiştir. Bununla birlikte, teknolojik adaptasyon ve eğitimcilerin desteklenmesi gibi bazı zorluklar da ortaya çıkmıştır. Araştırma, eğitimde dijitalleşmenin ve yapay zekânın öz-düzenlemeyi güçlendirmede önemli bir araç olduğunu göstermekte ve bu alanda uygulamalara rehberlik edecek bulgular sunmaktadır.










