21. yüzyıl becerilerinin öğretimi ve yenilikçi davranışların öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi

dc.contributor.advisorYurdunkulu, Adem
dc.contributor.authorKayhan, Fatma Zehra
dc.date.accessioned2025-10-28T19:46:01Z
dc.date.issued2024
dc.departmentİHÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Kurumları İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmada 21. yüzyıl becerilerinin öğretimi ve yenilikçi davranışların öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. İstanbul ili Başakşehir ilçesinde 2023-2024 yılları arasında 4555 öğretmen arasından ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapmakta olan 374 öğretmen rastlantısal örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t testi ve ANOVA analizi teknikleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri öğretimi ve yenilikçi davranışları; cinsiyet, yaş, öğretmenlik alanı, mesleki kıdem, çalışılan okuldaki görev süresi, görev yapılan eğitim kademesi, öğrenim durumu değişkenlerine göre incelenmiştir. 21. yüzyıl becerileri öğretim ölçeğinde 10 ve yenilikçi davranış ölçeğinde 6 madde olmak üzere toplam 16 soru katılımcılara yöneltilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre cinsiyete, branşa, öğrenim durumuna ve görev yapılan kademeye göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilirken yenilikçi davranış ile teknolojinin yararı, iş birliği, yenilik ve problem çözme ve 21. yüzyıl becerileri öğretimi arasında istatistiksel olarak orta düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında eğitimde kullanılmakta olan materyal ve öğretilmesi hedeflenen becerilerin gelişim göstermesi ve bu alanda yenilik sağlanabilmesi adına okulların ve öğretmenlerin yeniliklere açık şekilde bulunması ve devletçe desteklenmesi önerilmektedir.
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the teaching of 21st century skills and innovative behaviors from the perspective of teachers. Among 4555 teachers, 374 were randomly sampled from primary and secondary schools in the Başakşehir district of Istanbul province during 2023-2024. Employing a relational survey model, a quantitative research approach, data were analyzed using independent groups t-tests and ANOVA techniques. Teachers' teaching of 21st century skills and innovative behaviors were explored across various demographic variables. Participants responded to a total of 16 questions, including 10 items on the 21st century skills teaching scale and 6 items on the innovative behavior scale. The findings revealed statistically significant differences based on gender, teaching field, educational background, and level of education. Additionally, a significant positive correlation was observed between innovative behavior and the utilization of technology, cooperation, innovation, problem-solving, and teaching of 21st century skills. Based on the data gathered, it is advisable for schools and educators to embrace innovation and receive support from governmental entities. This support can facilitate enhancements in educational materials and the cultivation of targeted skills. Such measures can foster innovation within the educational sphere.
dc.identifier.citationKayhan, F. Z. (2024). 21. yüzyıl becerilerinin öğretimi ve yenilikçi davranışların öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
dc.identifier.orcid0000-0002-5379-409X
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1pwTzRXnomYf6jwqVORfUdSkjd0c2UGbWYvUjXCI6oYRpv_xWbOW7IlIvgRMUVYm
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12154/3536
dc.identifier.yoktezid878989
dc.institutionauthorKayhan, Fatma Zehra
dc.institutionauthorid0000-0002-5379-409X
dc.language.isoen
dc.publisherİbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.relation.sdgGoal-04: Quality Education
dc.relation.sdgGoal-09: Industry, Innovation and Infrastructure
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject21. Yüzyıl Becerilerinin Öğretimi
dc.subjectÖğretim
dc.subjectÖğretmen
dc.subjectYenilikçi Davranış
dc.subjectInnovative Behavior
dc.subjectTeacher
dc.subjectTeaching
dc.subjectTeaching 21st Century Skills
dc.title21. yüzyıl becerilerinin öğretimi ve yenilikçi davranışların öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating 21st century skills teaching and innovative behaviors in accordance with teachers' opinions
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
878989.pdf
Boyut:
2.11 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text

Lisans paketi

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: