E-ticaret platformlarında promosyonların müşteri satın alım davranışına etkisi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İnovasyon için Eğitim Vakfı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
Küresel rekabete ayak uydurmak ve sürdürülebilir olmak isteyen tüm şirketler ve kurumlar, değişimi doğru bir şekilde yönetmek, teknolojinin gerekli kıldığı zihinsel ve operasyonel dönüşümü kurumlarına hızlı bir şekilde adapte etmek zorundadırlar.

Dergi sayısı

Özet

E-ticaret son yıllarda hızla büyüyen teknolojik ve yenilikçi bir iş modeli olarak tüm dünyanın üretim, satış ve operasyonlarında büyük bir değişimin öncüsü olmuştur. Elektronik ortamda hizmet sağlayan yeni bir ekonomik endüstri olarak e-ticaret, zaman ve mekân sınırlarını aşma, işlem maliyetlerini azaltma, iletişimi genişletme ve ürün envanterini etkin bir şekilde yönetmeye olanak sağlama gibi özellikleriyle işletmelere ve kullanıcılara birçok fayda yaratmaktadır. Bilgi, iletişim ve internet teknolojisinin hızlı gelişimi ile e-ticaret, modern kurumsal rekabetin önemli bir aracı haline gelmiştir. Bilgi ve hizmetlere sınırsız erişimde internetin sunduğu imkanlar klasik ticaret anlayışını değiştirerek, e-ticaretin hızla yayılmasına, işletmeler ve müşteriler tarafından daha fazla tercih edilmesine neden olmuştur. Bu değişim e-ticaret yapan firmaların hacmini arttırmış, operasyonlarını eticarete odaklı geliştirmelerine neden olmuş ve yeni müşteriler kazanmak için daha fazla promosyon faaliyeti yapmaya yönlendirmiştir. Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi platformlar üzerinden alışveriş yapan müşterilerin satış promosyonlarına yaklaşımlarını incelemektir. Çalışmada 1.000 kişiye yönelik bir anket çalışması yapılmış ve ankete katılan 318 kişiden elde edilen verilerle müşterilerin promosyonlardan beklentileri ve bu beklentilerin satışlara etkisinin nasıl yansıdığı analiz edilmiştir. Çalışma sonuçları; kadınların özellikle değer ifadesi öneren, kendini iyi hissettiren promosyonlara olumlu tepki verdiklerini, 28-29 yaş arası kişilerin, 30 ve üzeri yaştaki kişilere göre özellikle tasarruf, kolaylık ve değer ifadesi öneren promosyonlara daha fazla ilgi gösterdiklerini, internette günde 3 saat ve üzeri zaman harcayan kişilerin az zaman harcayanlara göre daha fazla satın alma davranışı sergilediklerini göstermiştir.
E-commerce, as a rapidly growing technological and innovative business model in recent years, has been the pioneer of a great change in production, sales and operations all over the world. As a new economic industry that provides services in the electronic environment, e-commerce creates many benefits for businesses and users with its features such as exceeding the limits of time and space, reducing transaction costs, expanding communication, and enabling to management product inventory effectively. With the rapid development of information, communication, and internet technology, e-commerce has become an essential tool of modern corporate competition. The opportunities offered by the internet to access unlimited information and services have changed conventional commerce, leading to rapid growth in e-commerce. This transition has increased companies' sales and pushed them to structure their operations. Increasing competition beyond geographical borders has encouraged companies to execute more promotional activities to reach new customers. This study aims to examine customers' reactions to sales promotions in purchasing through online platforms. We run a survey of 1,000 individuals to analyze the expectations from promotions and the impact of these expectations on sales. In total, 318 individuals participated in the survey. The results show that women respond more positively to promotions that offer value expressions. People aged 28-29 show more interest in promotions offering savings, convenience, and value expressions compared to those aged 30 and over. Finally, people that spend 3 hours or more daily on the internet exhibit more purchasing behavior than those who spend less time.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

E-ticaret, Müşteri Davranışı, Promosyon, E-commerce, Customer Behavior, Promotion

Kaynak

International and Interdisciplinary Conference of Sustainable Development, Technology and Innovation 6-7 October, 2022 Conferance Proceedings Book

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yılmaz, M. K., Kahveci, H. ve Avunduk, Z. B. (2022). E-ticaret platformlarında promosyonların müşteri satın alım davranışına etkisi. International and Interdisciplinary Conference of Sustainable Development, Technology and Innovation 6-7 October, 2022 Conferance Proceedings Book içinde (32.ss.). Inovasyon için Eğitim Vakfı.