Yüzyıla değer: Öğrenci çalıştay raporu

dc.contributor.editorCaner, Sevanur
dc.contributor.otherÖzüduruk, Salih
dc.contributor.otherYıldız, Abdullah
dc.contributor.otherÇolak, Hilal
dc.contributor.otherCaner, Sevanur
dc.date.accessioned2025-09-24T05:47:46Z
dc.date.issued2024
dc.departmentİHÜ
dc.description.abstractBu rapor, 04.03.2024 tarihinde üniversitemizin 100 lisans öğrencisinin aktif katılımıyla gerçekleşen “Yüzyıla Değer Öğrenci Çalıştayı” sonuçlarını paylaşmak amacıyla hazırlanmıştır. Türkiye’nin ekonomik, siyasi, teknolojik, sosyal, kültürel alanlarda büyük ilerlemeler kaydetmesi ve küresel bir güç olması hedefine yönelik “Türkiye Yüzyılı” vizyonu; milli gelişim stratejimizin odağında yer almaktadır. “Türkiye Yüzyılı” vizyonunun hayata geçirilmesi nitelikli ve yetkin insan kaynakları ile mümkün olacaktır. Bu insan kaynaklarını yetiştirmede yükseköğretim kritik bir rol oynamaktadır. Alan yazına bakıldığı takdirde karşımıza çoğunlukla 21. yüzyıl becerileri olarak çıkan nitelik ve yetkinliklerin bizim yüzyılımız açısından nasıl olması gerektiği önemli bir konudur. Bu konuya yönelik olarak İbn Haldun Üniversitesi inisiyatif alarak “Yüzyıla Değer Öğrenci Çalıştayını” düzenlemiştir. Çalıştay açılışı İHÜ Mütevelli Heyet Üyelerinin Türkiye Yüzyılı çerçevesindeki konuşmalarıyla başlamıştır. Akabinde çalıştaya katılan öğrenciler, Türkiye Yüzyılı’nı gerçekleştirmek için sahip olmaları gereken becerileri tespit etmişler ve bu becerileri nasıl edinebilecekleri üzerinde çalışmışlardır. Çalıştayda, katılımcıların fikir üretimi ve paylaşımını teşvik etmek için alan yazında çoğunlukla kullanılan 6-3-5 tekniğinin bir uyarlaması olan 6-3-3 beyin fırtınası tekniği kullanılmıştır. Bu teknik, katılımcıların etkileşimli bir şekilde fikirlerini belirtmelerine, birbirlerinin fikirlerini görmelerine ve bu sayede görüşlerini zenginleştirmelerine olanak tanımıştır. Çalıştayda katılımcılar, Türkiye Yüzyılını omuzlarında taşıyacak öğrencilerin ahlaklı, cesur ve sorumluluk sahibi bireyler olmaları gerektiğini, bunların yanı sıra eleştirel düşünme, üreticilik, iletişim ve araştırmacılık becerilerinin önemli olduğunu vurgulamışlardır. Öğrencilerin çalıştay sürecinde gerçekleştirilen etkinliklere aktif ve nitelikli katılımı ve çalıştayın ürünü olan bu rapor, öğrencilerin sahip olmaları gereken özellikler ve niteliklerle ilgili farkındalık sahibi olduklarını ortaya koymaktadır. Yukarıda belirtilen nitelik ve becerilerden çok daha fazlasına öğrenciler tarafından değinilmiş, bunlardan sıklıkla vurgulananlar raporda öncelenmiş, öğrencilerin tüm görüşleri ham veri olarak gerektiğinde ilgilerle paylaşmak üzere dijital olarak arşivlenmiştir. Çalıştay; Türkiye’nin Yüzyılı’nda öğrencilerimizin fikirlerini dile getirmelerine, üzerinde tartışmalarına ve bu süreçte zengin bir tecrübe paylaşımına vesile olmuştur. Aynı zamanda bu rapor, üniversitemizde gerçekleştirilen eğitim-öğretim ve sanat-kültür-spor faaliyetlerinde öğrencilerimizin bakış açısıyla dikkate alınması gereken hedeflerin belirlenmesini sağlamıştır. Çalıştayın düzenlenmesine vesile olan, katkı sağlayan tüm paydaşlarımıza şükranlarımızı sunarız.
dc.identifier.citationCaner, S. (Ed.). (2024). Yüzyıla değer: Öğrenci çalıştay raporu. İstanbul: İbn Haldun Üniversitesi Sanat Kültür Spor Daire Başkanlığı.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12154/3497
dc.language.isotr
dc.publisherİbn Haldun Üniversitesi Sanat Kültür Spor Daire Başkanlığı
dc.relation.publicationcategoryRapor
dc.relation.sdgGoal-04: Quality Education
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYükseköğretim
dc.subjectEğitim
dc.subjectÜniversite Öğrencileri
dc.subject21. Yüzyıl
dc.subjectYetenekler
dc.titleYüzyıla değer: Öğrenci çalıştay raporu
dc.typeReport
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
0054016.pdf
Boyut:
17.71 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text

Lisans paketi

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: