Dijital cemaat ve fan alanları: K-pop fandomu üzerine bir analiz
Yükleniyor...
Dosyalar
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
KADEM Yayınları
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
2012 yılında Güney Koreli şarkıcı PSY’ın Gangnam Style şarkısının popü¬ler kültürü küresel ölçüde etkilediği görülmüştür. Şarkı 30’dan fazla ülkede müzik listelerinde bir numaraya yerleşirken, müzik videosu birkaç ay içerisinde YouTube üzerinden rekor izlenmeye ulaşarak bir kültürel fenomen haline gelmiştir. Gangnam Style, “Kore Dalgası (Hallyu)” olarak da anılan, çeşitli Kore popüler kültür ürünlerinin dünyaya yayılması akımında son adımın başlangıcı olarak görülmektedir. 90’lardan bu yana süregelen Kore Dalgasının dünyaya yayılırken izlediği adımlar Koreli ve uluslararası akademisyenler tarafından farklı şekillerde yorumlanmaktadır (Kim 2015, 157). Literatürde kullanılmış yorumlar özetlenecek olursa, Hallyu’nun yayılışının, Kore kültürel ürünlerinin Çin ve Japonya’da ilgi görmeye başladığı ilk adım, ilginin Güneydoğu Asya, Balkan ve Orta Doğu ülkelerine yayıldığı ikinci adım ve Avrupa ve Amerika’yı etkileyerek ana akım pop kültürünün parçası haline geldiği son adım şeklinde gerçekleştiği görülmektedir…
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Güney Kore, K-Pop, Fan, Fandom
Kaynak
Kadın ve Mekân
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Tozlu, B. (2023). Dijital cemaat ve fan alanları: K-pop fandomu üzerine bir analiz. B. Tatar, Z. K. Şerefoğlu Danış, N. Keskin Aksay (Ed.), Kadın ve Mekân içinde (237-254 ss.). İstanbul: KADEM Yayınları.