Dijital cemaat ve fan alanları: K-pop fandomu üzerine bir analiz

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

KADEM Yayınları

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

2012 yılında Güney Koreli şarkıcı PSY’ın Gangnam Style şarkısının popü¬ler kültürü küresel ölçüde etkilediği görülmüştür. Şarkı 30’dan fazla ülkede müzik listelerinde bir numaraya yerleşirken, müzik videosu birkaç ay içerisinde YouTube üzerinden rekor izlenmeye ulaşarak bir kültürel fenomen haline gelmiştir. Gangnam Style, “Kore Dalgası (Hallyu)” olarak da anılan, çeşitli Kore popüler kültür ürünlerinin dünyaya yayılması akımında son adımın başlangıcı olarak görülmektedir. 90’lardan bu yana süregelen Kore Dalgasının dünyaya yayılırken izlediği adımlar Koreli ve uluslararası akademisyenler tarafından farklı şekillerde yorumlanmaktadır (Kim 2015, 157). Literatürde kullanılmış yorumlar özetlenecek olursa, Hallyu’nun yayılışının, Kore kültürel ürünlerinin Çin ve Japonya’da ilgi görmeye başladığı ilk adım, ilginin Güneydoğu Asya, Balkan ve Orta Doğu ülkelerine yayıldığı ikinci adım ve Avrupa ve Amerika’yı etkileyerek ana akım pop kültürünün parçası haline geldiği son adım şeklinde gerçekleştiği görülmektedir…

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Güney Kore, K-Pop, Fan, Fandom

Kaynak

Kadın ve Mekân

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Tozlu, B. (2023). Dijital cemaat ve fan alanları: K-pop fandomu üzerine bir analiz. B. Tatar, Z. K. Şerefoğlu Danış, N. Keskin Aksay (Ed.), Kadın ve Mekân içinde (237-254 ss.). İstanbul: KADEM Yayınları.

Onay

İnceleme

Ekleyen

Referans Veren