Exploring the challenges and affordances of integrating ChatGPT into language classrooms from teachers’ points of view: An ecological perspective

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Kaplan Singapore

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Rektörlük, Yabancı Diller Okulu
İbn Haldun Üniversitesi Diller Okulunun sunduğu İngilizce Hazırlık Programının genel amacı, iletişimsel yaklaşımı kullanarak öğrencileri akademik çalışmalara hazırlamak ve onları etkin, istekli ve kendi kendilerine öğrenebilir bireyler olmaya teşvik etmektir. İngilizce Hazırlık sistemi kurulurken öğrencilerimizin profilleri ve üniversitemizin akademik gereksinimleri göz önüne alınarak Modüler Sistem uygulanması uygun görülmüştür. Uygulamaya konulan Modüler Sistem, seviye gruplarına göre öğrencilerin devam edecekleri modüller sonunda hedeflenen dil becerilerine ulaşmalarını sağlar ve dil eğitim verimliliğin artmasına yardımcı olur.

Dergi sayısı

Özet

The present study explored teachers’ perspectives on the challenges and benefits of using ChatGPT in language classrooms, adopting an ecological perspective. To do so, ten Iranian language teachers were selected using convenience sampling and completed narrative frames about the use of ChatGPT in language classrooms. Semi-structured interviews were used to explore their beliefs on the impact of integrating ChatGPT in their classes. Employing deductive thematic analysis, the findings were organized into three different layers of educational ecology: microsystem, mesosystem, and macrosystem. The findings revealed that there are challenges and benefits in different layers of the classroom ecosystem regarding using ChatGPT in language classrooms. Teachers and teacher educators can benefit from the findings of the present study by raising their awareness of the implications of ChatGPT in language classrooms and adapting their practices to integrate this AI tool in their teaching practice.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

AI, AIEd, Artificial Intelligence, ChatGPT, Educational Ecology, Higher Education, Teachers’ Perspectives

Kaynak

Journal of Applied Learning and Teaching

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

7

Sayı

2

Künye

Kamali, J., Paknejad, A. & Poorghorban, A. (2024). Exploring the challenges and affordances of integrating ChatGPT into language classrooms from teachers’ points of view: An ecological perspective. Journal of Applied Learning and Teaching, 7(2), 168-180. https://www.doi.org/10.37074/jalt.2024.7.2.8

Onay

İnceleme

Ekleyen

Referans Veren