Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerilerinin incelenmesi

dc.authorid0000-0001-8277-6213en_US
dc.contributor.authorGökdemir, Mert
dc.contributor.authorYakut, Ayşe Dilşad
dc.contributor.authorYakut, Ayşe Dilşad
dc.contributor.otherEğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
dc.date.accessioned2021-09-23T11:37:27Z
dc.date.available2021-09-23T11:37:27Z
dc.date.issued2021en_US
dc.departmentİHÜ, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümüen_US
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı, özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin doğru okuma, okuduğunu anlama ve okuma hızı becerilerini inceleyerek öğrencilerin sınıf ve yaş seviyesindeki performanslarını belirlemektir. Araştırma Konya ilinde özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde öğrenim gören özgül öğrenme güçlüğü olan 79 üçüncü sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrencilerin doğru okuma, okuduğunu anlama ve okuma hızı becerilerini değerlendirebilmek amacıyla kullanılan “Sesli Okuma Becerisi ve Okuduğunu Anlama Testi II” kullanılmıştır. Öğrencilerin %98.73’inin (n= 78) doğru okuma, %100’ünün (n= 79) okuduğunu anlama ve %100’ünün (n= 79) okuma hızı becerilerinde kronolojik yaş ve sınıf seviyesinin altında performans gösterdikleri ortaya çıkmıştır. Doğru okuma, okuduğunu anlama ve okuma hızı becerilerinin birbirlerini etkilediği tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the performance of students with specific learning disabilities at specific grade and age level by examining their reading accuracy, reading comprehension, and reading rate. This study was conducted with 79 third grade students with specific learning disabilities who were receiving their education in special education and rehabilitation centers in Konya province. The Oral Reading Skill and Reading Comprehension Test, used to evaluate the reading accuracy, reading comprehension, and reading rate of students, was administered in this study. Findings of the study showed that students with specific learning disabilities performed below their chronological ages and grade levels in reading accuracy (98.73%), reading comprehension (100%), and reading rate (100%). Reading accuracy, reading comprehension, and reading rate were found to influence each other. The findings were discussed in the light of the relevant literature.en_US
dc.identifier.citationGökdemir, M. ve Yakut, A. D. (2021). Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerilerinin incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 330-342.en_US
dc.identifier.endpage342en_US
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage330en_US
dc.identifier.trdizinidTkRVMk9UYzVPUT09en_US
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRVMk9UYzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12154/1601
dc.identifier.volume9en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US
dc.institutionauthorYakut, Ayşe Dilşad
dc.institutionauthorid0000-0001-8277-6213en_US
dc.language.isotr
dc.publisherMehmet Kurudayıoğluen_US
dc.relation.ihupublicationcategory187en_US
dc.relation.ispartofAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğru Okumaen_US
dc.subjectOkuduğunu Anlamaen_US
dc.subjectOkuma Hızıen_US
dc.subjectÖzgül Öğrenme Güçlüğüen_US
dc.subjectReading Accuracyen_US
dc.subjectReading Comprehensionen_US
dc.subjectReading Rateen_US
dc.subjectSpecific Learning Disabilitiesen_US
dc.titleÖzgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining reading skills of students with specific learning disabilitiesen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicatione2c73856-df21-49af-902f-8f9903b4e19f
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverye2c73856-df21-49af-902f-8f9903b4e19f
relation.isOrgUnitOfPublication5237ecdd-ea50-4c56-a9b2-80a402ceb7be
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5237ecdd-ea50-4c56-a9b2-80a402ceb7be

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Yakut-A.pdf
Boyut:
409.21 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.52 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: