Türkçede yazma

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Ketebe Yayınları

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü
Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü’nün vizyonu, özellikle Avrupa ve Orta Doğu dillerinde yazılmış eserleri hem birbirleriyle hem de Türk Edebiyatı’yla mukayese ederek, medeniyetlerin geçişkenliği hakkında bilgi üretmek ve farkındalık yaratmaktır. Eleştirel bakış açısının temel alınacağı Bölümde, edebiyat, dil, kültür, sinema alanlarındaki gelişmeleri yakından takip edip, tartışmalara katkı sağlayacak bilim insanları yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Dergi sayısı

Özet

Ana dili Türkçenin yazılı olarak etkin ve kurallarına uygun biçimde kullanımını hedefleyen yazma eğitimi, ana dili sevgisi ve farkındalığının yerleşmesiyle yakından ilintilidir. Bu nedenle yazma eğitiminin küçük yaşlardan başlayarak titizlikle yönetilmesi, başarısında önemli rol oynar. Bu bölümde, Türkçede yazı türleri, ana dili olarak Türkçe kullananlara yönelik yazma eğitiminin farklı düzeylere göre amaç, yöntem ve teknikleri, geleneksel ve yeni nesil öğretim araçları, ölçme-değerlendirmede temel prensipler, yazma becerisinin dinleme, konuşma ve okuma becerileri ile ilişkisi ve örnek öğrenme yaşantıları konu edilmektedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Türkçe, Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Yazma Eğitimi, Türkçede Yazı Türleri, Yazı Türleri, Öğretim Araçları

Kaynak

Türkçenin Tarihi: Oğuz Lehçesinden İstanbul Türkçesine

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Hoşoğlu Doğan, E. (2025). Türkçede yazma. İ. H. Karataş (Ed.). Türkçenin Tarihi: Oğuz Lehçesinden İstanbul Türkçesine içinde (255-270. ss.). İstanbul: Ketebe Yayınları.

Onay

İnceleme

Ekleyen

Referans Veren