Türkçede yazma
Yükleniyor...
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Ketebe Yayınları
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/closedAccess
Özet
Ana dili Türkçenin yazılı olarak etkin ve kurallarına uygun biçimde kullanımını hedefleyen yazma eğitimi, ana dili sevgisi ve farkındalığının yerleşmesiyle yakından ilintilidir. Bu nedenle yazma eğitiminin küçük yaşlardan başlayarak titizlikle yönetilmesi, başarısında önemli rol oynar. Bu bölümde, Türkçede yazı türleri, ana dili olarak Türkçe kullananlara yönelik yazma eğitiminin farklı düzeylere göre amaç, yöntem ve teknikleri, geleneksel ve yeni nesil öğretim araçları, ölçme-değerlendirmede temel prensipler, yazma becerisinin dinleme, konuşma ve okuma becerileri ile ilişkisi ve örnek öğrenme yaşantıları konu edilmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Türkçe, Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Yazma Eğitimi, Türkçede Yazı Türleri, Yazı Türleri, Öğretim Araçları
Kaynak
Türkçenin Tarihi: Oğuz Lehçesinden İstanbul Türkçesine
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Hoşoğlu Doğan, E. (2025). Türkçede yazma. İ. H. Karataş (Ed.). Türkçenin Tarihi: Oğuz Lehçesinden İstanbul Türkçesine içinde (255-270. ss.). İstanbul: Ketebe Yayınları.