İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü
Açıklama
Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü’nün vizyonu, özellikle Avrupa ve Orta Doğu dillerinde yazılmış eserleri hem birbirleriyle hem de Türk Edebiyatı’yla mukayese ederek, medeniyetlerin geçişkenliği hakkında bilgi üretmek ve farkındalık yaratmaktır. Eleştirel bakış açısının temel alınacağı Bölümde, edebiyat, dil, kültür, sinema alanlarındaki gelişmeleri yakından takip edip, tartışmalara katkı sağlayacak bilim insanları yetiştirmeyi hedeflemektedir.
6 sonuçlar
Araştırmacı Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Araştırmacı Aktar, MerveDr.Merve Aktar earned her PhD in English from the University of Southern California. As a doctoral student, she taught core curriculum academic writing and critical reasoning courses, and worked as a writing consultant at the Viterbi Academic Resources Center. Since 2018, Merve has been Assistant Professor in the IHU Comparative Literature Department. She is one of the founding members of the Munazara and Argumentation Ethics Research Center, and is currently involved in two Center-related projects. She is the principal investigator of “Young People's COVID-19 Narratives from an Argumentative Perspective, and Normative Implications,” and is a researcher in “Adab in Dialogue: Developing Argumentative Virtues in a Divided World.” Merve’s research areas are mainly English literatures between 1580 - 1850, cognitive literary criticism, and virtue argumentation.Araştırmacı Doğan Hoşoğlu, EmineDr.2000 yılında Boğaziçi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden lisans derecesini, 2004 yılında ABD’de University of Washington Yakın Doğu Dilleri ve Medeniyeti bölümünden modern Türk edebiyatı alanında yüksek lisans derecesini aldı. 2002-2007 yılları arasında University of Washington ve University of Utah’ta yabancılara Türkçe dersleri verdi. ACTFL, NMELRC, telc, Yunus Emre Enstitüsü gibi kurumlardan yabancı dil yeterlik sınavları geliştirme ve uygulama eğitimleri aldı. 2011-2015 yılları arasında İstanbul Şehir Üniversitesi’nde uluslararası öğrenciler için Türkçe derslerini yürüttü ve YADOT Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitim Derneği’nin kuruculuğunda rol aldı. 2016 yılında University of Utah Orta Doğu Merkezi’nde “Toplumsal Cinsiyete Dayalı ‘Yeni Osmanlı Müslüman Kadını’ Söylemi Karşısında Son Dönem Osmanlı Müslüman Kadın Yazarları” başlıklı tezi ile doktorasını tamamladı. 2017-2018’de Boğaziçi Üniversitesi’nde TÜBİTAK destekli yurt içi doktora sonrası araştırma projesini yürüttü.Araştırmacı Oğuz, RumeysaArş. Gör.Araştırmacı Haliloğlu, NagihanDr.Nagihan Haliloğlu İbn Haldun Üniversitesi’nde DR ÖĞRETİM ÜYESİ olarak görev yapmaktadır. Oxford Üniversitesi Şarkiyatçılık bölümünde Fatma Aliye’de Anlatı Otoritesi üzerine bir M St tezi yazmıştır. Heidelberg Üniversitesi’nde Jean Rhys üzerine yazdığı DOKTORA tezİ, Narrating from the Margins adı altında Rodopi yayınevinde 2011 yılında yayınlanmıştır. Şu anda çağdaş metinlerde melankoli üzerine bir proje üzerine çalışmaktadır. Film, kitap ve sanat eleştirileri düzenli bir şekilde Lacivert dergi ve Daily Sabah gazetesinde yayınlanmaktadırAraştırmacı Günyüz, MelikeDr.Yüksek lisans tezi olarak Bursalı Talip Divanı Edisyon Kritik ve doktora tezi olarak Ahmedi Divanı’nın Tahlili üzerine çalışan Melike Günyüz iş hayatına editör olarak başladı. Yayın dünyasında sırasıyla editör, genel yayın yönetmeni ve CEO olarak görev yaptı. İbn Haldun Üniversitesi, Karşılaştırmalı Edebiyat bölümünü öğretim üyesi olarak görev yapan Melike Günyüz’ün çalışma alanları çocuk edebiyatı, yayıncılık ve editörlüktür. Ulusal ve uluslararası ölçekte yayıncılık ve çocuğa yönelik birçok projenin koordinasyonunu yürütmektedir. Yazdığı masal kitapları Doğu’dan Batı’ya 20'den fazla dile çevrilmiştir. Türk iş dünyasının en önemli STK’larından birisi olan MÜSİAD’ın ilk kadın yönetim kurulu üyesi olarak Türk siyasi hayatına yön veren birçok ekonomik, kültürel ve iş dünyasına ait raporların yayın sürecini yönetmiştir. IRSCL (International Research Society for Children’s Literature); ÇGYD (Çocuk ve Gençlik Yayınları Derneği); ChLA (Children's Literature Association); KAİM Vakfı kurucu mütevelli üyesi, Türkiye Gençlik ve Eğitim Vakfı (TÜRGEV) mütevelli üyesi, 15 Temmuz Derneği Danışma Kurulu Üyesi, Aile Vakfı Danışma Kurulu, MÜSİAD Yüksek İstişare Kurulu üyesidir. Bir dönem Basın Yayın Birliği Derneği yönetim kurulu başkanlığı görevini yürütmüştür. Uluslararası YATEDAM (Yurtdışı Telif Danışmanlık Merkezi) projesi koordinatörlüğü, İSTKA Destekli İstanbul Yazım Merkezi projesi koordinatörlüğü, Kültür Bakanlığı TEDA (Kültür ve Turizm Bakanlığı Türk Kültür, Sanat ve Edebiyat Eserlerinin Dışa Açılımını Destekleme Projesi) Danışma ve Değerlendirme Kurulu üyeliği, TÜBİTAK Popüler Bilim Yayın Danışma Kurulu üyeliği, 6. Ulusal Yayın Kongresi Düzenleme Kurulu üyeliği, Okuma Kültürü Çalıştay Başkanlığı gibi özellikle yayıncılık alanında birçok ulusal ve uluslararası görevde bulunmuştur. 2022-2023 yıllarında MEB Bakan Müşavirliği görevini yürütmüştür. Boğaziçi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde lisans ve yüksek lisans eğitimlerini tamamlamış, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eski Türk Edebiyatı Ana Bilim Dalında doktora yapmıştır.Araştırmacı Oruç, RahmiDr.Rahmi Oruç is a lecturer in the Comparative Literature department at Istanbul's Ibn Haldun University. He recently defended his Ph.D. thesis where he introduces Munāẓara, - a seven centuries old dialogical argumentation theory and debate practice,- as a contemporary argumentation theory that may complement and even serve as an alternative to existing theories. With a team of researchers, he founded the ArguMunazara Research Center, and he was the co-PI of ADAB project, which aims to develop an alternative competitive debating model drawing from the Munāẓara tradition. His work appeared in journals such as Informal Logic, Ethical Theory and Moral Practice, Afkar, and Narrative Inquiry. He has presented his work to international conferences and has been a visiting fellow in many countries around the globe. His interests include comparative literature, balagha, literary theory, digital humanities, and narratology. His overall research orientation is the reassessment of madrasa disciplines for contemporary scholarship.