Paralel evrenden önceki son çıkış: Sincaplı Gece’de örtülü kadın temsilleri

dc.authorid0000-0002-8995-0066
dc.contributor.authorArvas, İclal Didem
dc.contributor.otherİnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü
dc.date.accessioned2023-11-02T10:59:27Z
dc.date.available2023-11-02T10:59:27Z
dc.date.issued2022
dc.departmentİHÜ, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü
dc.description.abstractBu yazı Cem Akaş’ın Sincaplı Gece (2017) romanında başörtülü karakterlerin kimlik temsillerine atanan birbirinden farklı anlamları anlatı etiğine dayanarak açıklamaktadır. Başörtüsü, Türk romanlarında kadının öz imgesi ve yazarların kendi politik duruşlarını ifade ettikleri bir sembol kullanımı olan temsili arasındaki sınır olarak incelenmiştir. Buna bağlı olarak, kadın ana karakter, başı açık olmanın modern öncesi yaşam şeklini bırakmak ve modernlik idealine erişmek için bir kriter olarak gösterildiği birçok fiziksel, psikolojik ve ruhsal aşamadan geçmek zorundadır. Bununla birlikte Emine gibi düzen bozucu karakterleri yansıtmak için seferber edilen farklı anlatı stratejileri, kadın temsilinin kendisinde olan problemlerin yalnızca kronolojik ilerlemediğini, birçok dinamiğin bunu iç ayrımlara açık hâle getirdiğini göstermektedir. Bu anlamda başörtüsü, problematik bir kimlik olarak temsili kültürel cinsiyet konusunu açmıştır.
dc.description.abstractThis paper explores the different meanings attributed to the identity of hijabi woman as represented in Cem Akaş’s novel Sincaplı Gece (2017) in terms of narrative ethics. The hijab used to be examined as the boundary between a woman’s self-identity and how it is represented in Turkish novels that function as a symbol for writers to manifest their political positions. This symbolic role requires the woman protagonist to get through mental, physical, and psychological stages that introduce unveiling as the criteria for abandoning a premodern lifestyle and attaining the modern ideal. The different narrative strategies employed for subversive women characters like Emine (Sincaplı Gece) suggest that the problems of representation do not solely progress chronologically, but multiple dynamics make this open to inner differentiation. In this sense, the problematic identity of the hijab unfolds cultural gender issue.
dc.identifier.citationArvas, İ. D. (2022). Paralel evrenden önceki son çıkış: Sincaplı Gece’de örtülü kadın temsilleri. Nesir Edebiyat Araştırmaları Dergisi. 2(2). 11-27.
dc.identifier.endpage27
dc.identifier.issn2757-9999
dc.identifier.issn2822-468X
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage11
dc.identifier.trdizinid1115376
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12154/2412
dc.identifier.volume2
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.institutionauthorArvas, İclal Didem
dc.institutionauthorid0000-0002-8995-0066
dc.language.isotr
dc.publisherMustafa Altuğ Yayla
dc.relation.ispartofNesir: Edebiyat Araştırmaları Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEdebi Temsil
dc.subjectÖrtülü Kadın Kimliği
dc.subjectAnlatı Etiği
dc.subjectKültürel Cinsiyet
dc.subjectCem Akaş
dc.subjectNarrative Ethics
dc.subjectCultural Gender
dc.subjectRepresentation of Character
dc.subjectHijabi Women’s Identity
dc.titleParalel evrenden önceki son çıkış: Sincaplı Gece’de örtülü kadın temsilleri
dc.title.alternativeThe last exit before the parallel universe: The representation of hijabi women in the novel Sincaplı Gece
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isOrgUnitOfPublicationeaba6147-6deb-4cc2-bbfe-8bcc6c0781e5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryeaba6147-6deb-4cc2-bbfe-8bcc6c0781e5

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Arvas, D.pdf
Boyut:
379.1 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
İsim:
license.txt
Boyut:
1.52 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: