Yeşilırmak, Ali

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili Scopus Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili Web Sitesi

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümü
İbn Haldun Üniversitesi Hukuk Fakültesi, hukuk ve adalet bilincinin toplumda yaygınlaşmasına hizmet edebilecek, ulusal ve uluslararası hukuk alanında yaşanan gelişmeleri yorumlayıp değerlendirebilecek, fikrî bağımsızlığa sahip, çokdilli, küresel rekabet ortamında başarı sağlayabilecek ve Türkiye'yi uluslararası alanda temsil edebilecek hukukçular yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Adı Soyadı

Ali Yeşilırmak

İlgi Alanları

International Commercial Law, Arbitration, International Investment Law, Litigation

Kurumdaki Durumu

Aktif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Yayın
    Hukuki altyapının geliştirilmesi
    (TC Cumhurbaşkanlığı Finans Ofisi Başkanlığı, 2019) Yeşilırmak, Ali; Yeşilırmak, Ali; Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümü
    Çalıştay’da Finans Merkezinin başarısı hukuki altyapıda yapılması gereken değişiklikler tartışılmıştır. Sunumumda şu hususlar özetle tavsiye edilmiştir: Finans Merkezi’nin daha etkin çalışması için yatırım ortamının iyileştirilmesi ve bu konuda daimi bir çaba içinde olunması gerekir. 1. İstanbul Tahkim Merkezinin (“ISTAC”) yatırım ortamının iyileştirilmesi ve desteklenmesinde en önemli kurumlardan biridir. Bu kurumun paydaşlarının tekrar değerlendirilmesi faydalı olacaktır. Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu, İşçi ve İşveren Federasyonlarının paydaş olmasına örneğin gerek olmamalı. Daha fazla paydaş katılımı ile kurumun daha fazla kullanıcıya ulaşımı sağlanabilir. Örneğin ana ticaret odalarından (İTO vb gibi) paydaş alınması faydalı olacaktır. 2. ISTAC’ın ve diğer tahkim kurumlarının daha etkin olarak arabuluculuk faaliyetlerinde bulunmalarına imkan tanınmalıdır. Örneğin arabuluculuğa gitme zorunluluğu olan hallerde akredite olmuş kurumlar nezdinde yapılan arabuluculuk faaliyeti için de dava şartı olarak kabul edilmelidir. 3. Sermaye piyasası açısından da uyuşmazlık çözüm mekanizmalarının tahkim ve arabuluculuk kullanılmak yoluyla daha etkin hale getirilmesi yerinde olacaktır. Bu ya sigorta uyuşmazlıklarında olduğu gibi zorunlu tahkim ile ya da ISTAC ile işbirliği yapılmak suretiyle gerçekleştirilebilir. 4. Milletlerarası Tahkim Kanunu ve Hukuk Muhakemeler, Kanunu’nun tahkim hükümleri elden geçirilip tahkim alanındaki yeni gelişmeler ilave edilmeli eksiklikler giderilmelidir. Bu alanda mahkeme yardım ve denetimi ile iptal davaları için istinaf seviyesinde tek bir mahkeme (hatta daire) belirlenmelidir. 5. Yabancı Hakem Kararlarının Tanınması ve Tenfizine ilişkin New York Sözleşmesi kapsamında yabancı hakem kararlarının tanınması ve tenfizinde birbiri ile çelişen kararların önüne geçmek için Sözleşme kapsamında tüm işler için Yargıtay seviyesinde tek bir mahkeme (hatta tek bir daire) belirlenmelidir. Sözleşme kapsamında tanıma ve tenfizi kolaylaştırıcı düzenlemeler örneğin damga ve harç vergilerinin maktu olarak alınması sağlanmalıdır. 6. Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümüne ilişkin Uluslararası Sözleşme (International Convention for Settlement of Investment Disputes) Sözleşmesi altında tanıma ve tenfiz için tek bir mahkemenin belirlenmesi ve ICSID Sekreteryasına bu durumun bildirilmesi. Bu mahkemenin ICSID konusunda eğitimi. 7. Genelge ile ISTAC’a uyuşmazlık yönlendirilmesi yurt dışında aleyhimize kullanılmakta sanki yabancı yatırımcılar ISTAC’a yönlendiriliyor propagandası yapılıyor. Gizli bir emir ile bu yapılabilir.
  • Yayın
    Tahkim sözleşmesinin üçüncü kişilere teşmili
    (Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, 2019) Yeşilırmak, Ali; Yeşilırmak, Ali; Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümü
    Tahkim sözleşmesi kural olarak diğer sözleşmeler gibi sadece taraflarını bağlar. Ancak bazı hallerde tahkim sözleşmesinin üçüncü kişileri bağlaması hususu da kabul edilmiştir. Bu hallere bir örnek üçüncü kişi yararına sözleşmedir. Bir başka örnek ise alacağın temlikidir. Acaba bu haller dışında üçüncü kişilerin sözleşmenin kuruluğu, ifası veya fesih edilmesi süreçlerine dahil olmaları sözleşmeden yararlanmaları durumunda tahkim sözleşmesinin tarafı olmadıkları halde, sözleşme onları bağlayacak mıdır? Yine kardeş veya yavru şirketlerin yaptıkları tahkim sözleşmeleri diğer kardeş veya ana şirketi bağlayacak mıdır. Fransız hukukunda bu soruların cevabı genellikle evet olmaktadır. İsviçre hukukunda ise daha muhafazakar bir yaklaşım kabul edilmiştir. Türk hukukunda konuya ilişkin mahkeme kararları sınırlıdır. Konu öğretide de ayrıntılı bir şekilde ele alınmamıştır. Bildiride Türk hukuku yabancı hukuklar ışığında incelenmiştir.
  • Yayın
    Interim measures and enforcement
    (Young-OGEMID, 2021) Yeşilırmak, Ali; Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümü; Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümü
    Interim or conservatory measures are forms of remedy or relief aimed at protecting and preserving the rights of a party pending the final resolution of a dispute. They are temporary in nature and in certain circumstances may have a decisive effect on certain issues in a case or on the claimant’s ability to prosecute its claim Interim or conservatory measures in international arbitrations may be granted by arbitral tribunals, by emergency arbitrators (where the applicable rules permit) and by competent national courts. The appropriate forum in respect of interim or conservatory measures will depend on the applicable laws and arbitration rules. Where two or more avenues are seemingly open for the applicant, the most effective and advantageous avenue will need to be identified. However, parties should beware of any rules and/or judicial (or arbitral) attitudes forbidding a second “bite at the cherry” in case the first avenue fails to produce the desired outcome. The types of interim or conservatory measures that an arbitral tribunal, emergency arbitrator and/or a national court judge, as applicable, may grant differ depending on the applicable laws and arbitration rules, but they generally include: - preservation of the status quo until the tribunal’s final decision on the merits, such as an order restricting financial or other transfers outside the ordinary course of business that are made principally to evade enforcement efforts; - preservation of property or evidence; payment of deposits or advances on arbitration costs; interim orders requiring performance of obligations; - orders prohibiting aggravation of the parties’ dispute; and - security for costs. Interim or conservatory measures may be issued in the form of orders, decisions, awards (interim or partial) or recommendations. The form granted may differ on a case-by-case basis, and also depending on the applicable arbitration rules and/or laws. Important consideration when seeking interim measures may include: - Whether an interim or conservatory measure from the arbitral tribunal will assist in realising the desired aim or outcome. - Whether, under the applicable laws and arbitration rules, the arbitral tribunal possesses the power to and can effectively grant the required interim or conservatory measure required in the circumstances of the case. - Whether any interim or conservatory measure granted by the arbitral tribunal will be voluntarily complied with by the counter-party. If not, a national court's assistance may be required in respect of enforcing the tribunal-issued measure. There are substantial divergences between various jurisdictions as regards the legal test that must be satisfied for a national court to intervene and assist with the enforcement of a tribunal-issued measure, as well as in respect of the types of measures available. The same divergence exists where interim or conservatory measures are alternatively (or additionally, where permitted) sought directly from a national court(s). An unenforceable order or award from the arbitral tribunal is near-worthless, so parties must consider the enforceability of any interim or conservatory measures before applying for them. The same is true of interim or conservatory measures ordered by a court that are incapable of enforcement for some reason, e.g., absence of any debtor assets in the jurisdiction. The time and costs consequences of any enforcement proceedings should be considered as part of the financial implications of applying for an interim or conservatory measure, and considered by parties prior to making an application.
  • Yayın
    Evaluation of UAE’ new law on arbitration on interim measures of protection
    (International Chamber of Commerce, 2019) Yeşilırmak, Ali; Yeşilırmak, Ali; Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümü
    Bu toplantıda Birleşik Arap Emirlikleri’nin 2018 tarihli Tahkim Kanununda yer alan geçici hukuki koruma tedbirlerine ilişkin hükümler uluslararası hukuk açısından incelenmiştir. Hükümler, geçici hukuki koruma tedbirlerini iki açıdan incelemektedir. Bunlardan ilki hakeme verilen yetkilerdir. Kanun hakeme geçici hukuki koruma tedbirleri konusunda son derece geniş yetkiler vermiştir. Hakem her türlü geçici hukuki koruma tedbirini taraflardan talep olsun veya olmasın alabilir. Bu tedbirlerin alınmasını bir teminat verilmesine bağlayabilir. Hakemlerin verdiği geçici hukuki koruma kararları icra edilebilir. Ancak geçici hukuki koruma kararları nihai hakem kararı olarak verilememektedir. Yine acil durum hakemine ilişkin açık bir düzenleme kanunda yer almamaktadır. Ayrıca Kanuna göre mahkemeler de geçici hukuki koruma kararları verebilmektedir. Özellikle tahkime taraf olmayan üçüncü kişilere karşı veya derhal icrası gereken kararlar için de mahkemeye başvurmak gerekecektir. Mahkeme ve hakemlerin birlikte yetkisi düzenlenirken ikisi arasında bir öncelik güdülmemiştir. Aslında hakemin yetkilerine öncelik verilmesi düşünülebilirdi.