Ok, Üzeyir

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili Scopus Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili

Araştırma projeleri

Bu bir kişisel ruh sağlığı durumunu tarama anketidir. Amaç ruh sağlığı ile ilgili bağlantısı olabileceği düşünülen bazı konularda genel ruh sağlığı durumunuzun nasıl işlediğini görmek, varsa güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek ve bunu isterseniz sizlerle paylaşmaktır. İkinci aşamada kişinin isteğine bağlı olarak bazı noktalarda iyileştirilmesi veya daha iyi geliştirilmesi gerekli gözüken konular ortaya çıkarsa bunlara yönelik gruplar için bir psiko-eğitim programı hazırlamak, bireyler için ise bir psikolojik danışmanlık hizmeti sunmaktır. Gerekli görüldüğü durumlarda başka bir ruh sağlığı uzmanına yönlendirmeler yapılabilir.

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü
Psikoloji Bölümü BSc, MA, MSc ve PhD dereceleri sunmaktadır ve bu çalışma alanları gelişmektedir. Psikoloji biliminin ele aldığı konular, beynin işlevlerinden toplumsal hareketlerin incelenmesine, çocuk gelişiminden ruhsal bozuklukların nasıl tedavi edilebileceğine kadar uzanan çok geniş bir yelpazede yer alır. Bu zenginlik, psikolojinin birçok farklı, ancak birbiriyle etkileşim içinde olan alt alanlarının bulunduğu anlamına gelmektedir.

Adı Soyadı

Üzeyir Ok

İlgi Alanları

Psychology of Religion, Personality, Faith Development, Spiritual Counselling

Kurumdaki Durumu

Pasif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 1 / 1
  • Yayın
    Klasik Türk Müziğinde ses performansının kalitesini etkileyen müzikal faktörler üzerine bir araştırma
    (Tolga Karaca, 2021) Duran, Serap; Türkel Oter, Serda; Ok, Üzeyir; Ok, Üzeyir; İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü
    Bu çalışmada, Klâsik Türk Müziği alanında nitelikli ses icrâcısında bulunması gereken bazı teknik boyutlar metot oluşturmaya yönelik bir yaklaşımla incelenmiştir. Diğer bir ifadeyle belirlenmiş değişkenler çerçevesinde oluşturulan bu yaklaşımla ses eğitimi alanı ile ilgilenen icrâcı adayı ya da eğitmenlerin ses eğitimi sürecine katkıda bulunmak amaçlanmaktadır. Araştırmada Klâsik Türk Müziğinde ses performansını etkileyen belirli müzikal faktörler ses icrâsındaki diğer bazı başarı kriterleri ile değerlendirilmiştir. Katılımcılar 94 erkek ve 87 kadın olmak üzere toplamda 181 kişiden oluşmuştur. Bulgular, ses performansı ile müzikal faktörlerin yakınen ilişkili olduğunu, ses icrâsının niteliğini arttırmada müzikal faktörler üzerine odaklanmanın gelişim sürecine pozitif katkılar sağladığını kuşkuya yer bırakmayacak bir biçimde göstermektedir. Diğer yandan eğitim sürecinin bir parçası ve başarı kriteri olarak değerlendirilen not düzeyinin, icrâcılık niteliğiyle negatif yönde ilişkilendiği saptanmıştır. Ses icrâcılığına olumlu etkisinden biri olan icrâcıların çalabildikleri enstrüman sayılarında dikkate değer bir azlık söz konusu olduğu ve tüm donanım ölçeklerinin içerisindeki en düşük değeri aldığı görülmüştür. Müziği sevme ve müzik çalışmalarını isteyerek yapma düzeyinin ideal ses icrâsında başarıyı etkileyen en önemli faktörler olduğu tespit edilmiştir.