Akkaya, Aziz Muhammed
Yükleniyor...
Araştırma projeleri
Organizasyon Birimleri
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü
Psikoloji Bölümü BSc, MA, MSc ve PhD dereceleri sunmaktadır ve bu çalışma alanları gelişmektedir. Psikoloji biliminin ele aldığı konular, beynin işlevlerinden toplumsal hareketlerin incelenmesine, çocuk gelişiminden ruhsal bozuklukların nasıl tedavi edilebileceğine kadar uzanan çok geniş bir yelpazede yer alır. Bu zenginlik, psikolojinin birçok farklı, ancak birbiriyle etkileşim içinde olan alt alanlarının bulunduğu anlamına gelmektedir.
Adı Soyadı
Aziz Muhammed Akkaya
İlgi Alanları
Kurumdaki Durumu
Aktif Personel
1 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yayın The Reicher-Wheeler paradigm in word recognition research: A cautionary note on its actual contributions and published misconceptions(Frontiers Media SA, 2024) Jordan, Timothy R.; Akkaya, Aziz M.; Göçmüş, Fatma Zehra; Kalan, Aleynanur; Morgül, Ebru; Önalan, Kübra; Sheen, Mercedes Kier; Akkaya, Aziz Muhammed; Morgül, Ebru; İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji BölümüThe study of word recognition has been influenced greatly by findings obtained when visual stimuli are presented very briefly. Under these conditions, a great deal of evidence suggests that words are perceived better than nonwords, and even single letters, and it is generally accepted that these “word superiority effects” reflect the relative efficiency with which words are perceived. For more than 50 years, a key procedure for establishing these effects has been the Reicher-Wheeler Paradigm in which potentially confounding effects of non-perceptual guesswork are cleverly suppressed. More recently, however, the actual nature of the ReicherWheeler paradigm and its contribution to research have become misrepresented in a range of publications, and its use in experiments has been confused and conflated with other, less sophisticated procedures. In this article we describe the actual contributions made by the Reicher-Wheeler Paradigm to word recognition research and show examples of how these important contributions have been misunderstood and misconceived in experiments reported in the recent literature.