Kuşakcı, Sümeyye

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili Scopus Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili Web Sitesi

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
Küresel rekabete ayak uydurmak ve sürdürülebilir olmak isteyen tüm şirketler ve kurumlar, değişimi doğru bir şekilde yönetmek, teknolojinin gerekli kıldığı zihinsel ve operasyonel dönüşümü kurumlarına hızlı bir şekilde adapte etmek zorundadırlar.

Adı Soyadı

Sümeyye Kuşakcı

İlgi Alanları

Business Ethics, Leadership, Human Resources, Management, Strategic Management

Kurumdaki Durumu

Aktif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 6 / 6
  • Yayın
    Yaygın eğitim kurumu öğretmenlerinin müdür algıları : İBB İsmek örneği
    (Önder İmam Hatipliler Derneği, 2020) Kuşakcı, Sümeyye; Kırtan, Esra; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Kompleks fenomenleri daha yalın ve anlaşılabilir bir biçimde ortaya koyan metaforlar son yıllarda sosyal bilimler araştırmalarında oldukça rağbet görmektedir. Bu nitel araştırma kapsamında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kurslarında (İSMEK) görev yapan öğretmenlerin müdür kavramına ilişkin zihinsel algıları metaforlar aracılığı ile tespit edilmek istenmiştir. Araştırmaya İSMEK bünyesinde farklı branşlarda istihdam edilen 180 öğretmen katılmıştır. İlgili alan yazınında daha çok yaygın eğitim kurumlarında uygulandığı gözlemlenen bu yaklaşım, bir örgün eğitim kurumu olan İSMEK’te hâkim olan yönetici algısını ve yönetim uygulamalarını değerlendirmeyi hedeflemiştir. Araştırmanın sonucunda 119 metafor, üç ana ve 22 alt kategoriye ayrılmıştır. Öğretmenlerin mevcut müdürlerine yönelik olumlu ve olumsuz algılarının yanı sıra, ideal müdür algıları da keşfedilmiştir. Beklenen / olması gereken müdür davranışı algısına ilişkin yedi alt kategori şu şekilde sıralanmaktadır: Geliştiren, Değer Veren / Özen Gösteren, İyi Davranan / İyi Hissettiren, Koruyan, Adaletli, Sert ve Aracı. Mevcut müdür davranışına ilişkin pozitif metafor kategorileri, Adaletli / Şeffaf, Geliştiren, İyi Davranan / İyi Hissettiren, Koruyan, Temiz / Düzenli, Aracı ve Muktedir iken; sekiz negatif metafor kategorileri ise şunlardır: Kibirli, Agresif, Buyurgan, Seviyesiz, Rahatsız Eden, Değişken, Aceleci ve Cezalandıran. Araştırmamız kapsamında ortaya çıkan mevcut müdür algısına ilişkin metaforların yaklaşık olarak % 60’ı pozitif, geri kalanı ise negatif içeriklidir. Pozitif metaforların arasında iyi davranan / iyi hissettiren ve geliştiren müdür davranışı öne çıkmaktadır. Negatif metaforlara baktığımızda ise, birinci sırayı rahatsız eden lider davranışları almıştır. Onu agresif ve değişken müdür davranışları izlemektedir. Çalışmamız kapsamında elde ettiğimiz kategoriler arasında, öncelikli olarak Koruyan, Geliştiren, Muktedir ve Buyurgan kategorileri daha önceki çalışmalarla da desteklenmektedir.
  • Yayın
    Corporate social responsibility pyramid in Ethiopia: A mixed study on approaches and practices
    (Bussecon International Academy, 2023) Bushera, Ibrahim; Kuşakcı, Sümeyye; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    This paper examines CSR approaches and practices of local firms in Ethiopia, where the state is still a key player in business life. Moreover, it assesses at which stage Ethiopian CSR is. This mixed-method study includes quantitative analysis through SPSS and qualitative content analysis. A revised CSR practices scale has been conducted on owners/managers and employees of 100 local companies in Ethiopia. Besides, the companies' official websites have been thoroughly reviewed using five variablesto understand their CSR approaches and practices better. The findings reveal that Ethiopian companies practice CSR though it is at the stage of fragmented CSR and the priorities differ from the global trend. In general, most respondent companies have excellent legal practices and CSR practices toward employees and customers. However, philanthropy, social sustainability, and management of CSR are remarkably at a mediocre level. Content analysis shows similarity with the results of quantitative study, to theexclusion of philanthropy. Notably, the hierarchy derived from our research varies also with Visser's CSR model.
  • Yayın
    Diversity in the board of directors and the social sustainability pillar of the firm: Evidence from countries with high environmental, social, and governance scores
    (Common Ground Research Networks, 2022) Amiri, Misagh Haji; Kifo, Nour; Kuşakcı, Sümeyye; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    This study aims to empirically test the relationship between board demographic diversity and firms' social sustainability in countries with high Environmental, Social, and Governance (ESG) scores. The board demographic diversity was measured based on two dimensions: gender and cultural dimensions. Social sustainability was studied through four dimensions: workforce, human rights, community, and product responsibility. The panel data was attained through Thomson Reuters Eikon Database for 1491 firms from ten countries from 2014-2018. The empirical model was tested by two dynamic panel data methods: Generalized Least Squares (GLS) and Ordinary Least Squares (OLS). Findings suggest that gender diversity has a positive impact on all four dimensions of social sustainability. There is also a positive and significant relationship between cultural diversity and three dimensions of social sustainability: workforce, community, and product responsibility. However, cultural diversity has shown an insignificant and negative relationship with the human rights dimension.
  • Yayın
    İstanbul Büyükşehir Belediyesi hızır acil ambulans çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlerin incelenmesi
    (Melih Topaloğlu, 2023) Kuşakcı, Sümeyye; Burmalı, Özgür; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Amaç – Acil sağlık hizmetleri kapsamında görev yapan acil ambulans çalışanları hayati önem taşıyan bir hizmet sunmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı öncelikle acil ambulans çalışanlarının motivasyonlarını belirleyen faktörlerin ortaya çıkarılarak acil sağlık hizmetinin kalitesinin artırılması ve olası hataların azaltılmasıdır. Ayrıca acil ambulans çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlerin demografik özellikler bağlamında farklılık gösterip göstermediği araştırılarak farklı demografik grupların motivasyonlarını artırmada uygulanması gereken alternatif yöntemler belirlenmeye çalışılmaktadır. Yöntem – Çalışma İstanbul Büyükşehir Belediyesi Hızır Acil ambulans çalışanları özelinde yürütülmüştür. Araştırmanın ana kütlesini İstanbul ili içerisinde Silivri’den Kartal’a kadar 35 istasyonda İBB’ye bağlı 112 Hızır Acil ambulanslarında çalışan 14 doktor, 120 paramedik, 144 ATT ve 120 sürücü oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket 56 soru ve üç kısımdan oluşmaktadır. Toplanan verinin değerlendirilmesinde SPSS 25 programından yararlanılmıştır. Bulgular – Ambulans çalışanlarının motivasyonlarının görev türüne, yaşa ve kurum içi kıdeme göre farklılık gösterirken, cinsiyete, eğitim durumuna ve medeni duruma göre farklılık göstermediği görülmüştür. Yine ambulans çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlere yönelik algılarının görev türüne, yaşa, eğitim durumu ve kurum içi kıdeme göre farklılık gösterirken, cinsiyete ve medeni duruma göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Öte yandan ambulans çalışanlarının motivasyonları üzerinde en etkili faktörün örgütsel ve yönetimsel faktörler olduğu, ekonomik faktörlerin ise en az etkiye sahip olduğu görülmüştür. Tartışma – Araştırma sonuçları literatürdeki benzer çalışmalarla paralellik göstermektedir. Ancak cinsiyet, medeni durum ve eğitim seviyesinin motivasyona etkisi nokasında farklı sonuçlar bulan araştırmalar da mevcuttur. Ayrıca, ekonomik faktörlerin diğer motivasyon fakörlerinden daha belirleyici olduğunu tespit eden çalışmalara da rastlanmıştır.
  • Yayın
    Towards sustainable cities: A sustainability assessment study for metropolitan cities in Turkey via a hybridized IT2F-AHP and COPRAS approach
    (Elsevier, 2022) Yılmaz, Mustafa Kemal; Kuşakcı, Ali Osman; Kuşakcı, Sümeyye; Sowe, Samba; Nantembelele, Fatuma Abdallah; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Accelerating trends of urbanization enforce the integration of sustainability principles into urban planning in a local scale to foster prosperity for the next generation of cities. This study incorporates fifty-three indicators on economic, social, environmental, and institutional dimensions to develop a Sustainable Cities Index (SCI) and assess the sustainability performance of thirty metropolitans in Turkey over 2010-2018. Turkish metropolitans constitute an appealing case study due to the rapid urbanization within the same time span. To answer how new metropolitans have been doing and whether they perform better than formerly declared metropolitans in Turkey, we propose a novel methodology with three stages that hybridizes Interval Type-2 Fuzzy Analytical Hierarchy Process (IT2F-AHP) and Complex Proportional Assessment of Alternatives (COPRAS). The former captures a high degree of uncertainty due to the subjective weight assignment by the experts, while the latter calculates aggregate scores for 30 cities. Finally, we conduct posthoc analyses to examine the significance of the urbani-zation policies in Turkey on the SCI scores. Thus, the study provides valuable insights into urbanization practices and encourages local administrations to spend more effort balancing the benefits and costs of public policies on sustainability.
  • Yayın
    An up-to-date overview of the motivation-performance relationship: A study on the Bosnian banking sector
    (De Gruyter, 2022) Kuşakcı, Sümeyye; Dede, Fahri; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    This study aimed to examine the effect of motivation on work performance. A quantitative research was conducted with the participation of 188 employees working at Ziraat Bank of Bosnia-Herzegovina through a questionnaire consisting of demographic information form, performance, and motivation scales. The study concluded that gender, age, and duration of service in the current institution did not significantly affect performance and motivation. However, education level, marital status, income level, and total work experience made a significant difference in task performance, motivation, intrinsic motivation, and extrinsic motivation, respectively. Moreover, while a moderately positive relationship was found between task performance and intrinsic motivation, contextual performance was determined to be associated with intrinsic and extrinsic motivation moderately and weakly, respectively. On the other hand, work performance had a moderate positive relationship with job motivation. According to the result of regression analysis, job performance is affected positively by intrinsic and negatively by extrinsic motivation.