Üniversite öğrencilerinin olumlu çocukluk yaşantıları ve bilişsel duygu düzenleme becerilerinin psikolojik iyi oluş üzerindeki yordayıcı etkisi
Yükleniyor...
Dosyalar
Tarih
2023
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin olumlu çocukluk yaşantılarının ve bilişsel duygu düzenleme becerilerinin psikolojik iyi oluşları üzerindeki yordayıcı etkisinin araştırılmasıdır. Yapılan araştırma nicel bir araştırma olup betimsel ilişkisel tarama modeli yaklaşımıyla yürütülmüş, olumlu çocukluk yaşantıları, bilişsel duygu düzenleme becerileri, psikolojik iyi oluş ve bazı demografik değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmaya Türkiye’deki çeşitli üniversitelerde önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyde öğrenim görmekte olan 18-70 yaş aralığında 260 kadın ve 102 erkek olmak üzere toplam 362 kişi katılmıştır. Araştırmanın nicel verilerini ölçmek için Psikolojik İyi Oluş Ölçeği, Olumlu Çocukluk Yaşantıları Ölçeği ve Bilişsel Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği kullanılmıştır…
The main goal of this study was to investigate the predictive effect of university students’ positive childhood experiences and cognitive emotion regulation strategies on their level of psychological well being. The scientific approach of the current study was a quantitative descriptive relational screening model. Positive childhood experiences and cognitive emotion regulation strategies were examined with some demographic variables. The sample of this study consisted of 362 people, 260 female and 102 male whose ages ranged between 18-70, who studied graduate and undergraduate level at different universities in Turkey. The Psychological Wellbeing Scale, The Positive Childhood Experiences Scale and The Cognitive Emotion Regulation Strategies Scale were used to measure the data...
The main goal of this study was to investigate the predictive effect of university students’ positive childhood experiences and cognitive emotion regulation strategies on their level of psychological well being. The scientific approach of the current study was a quantitative descriptive relational screening model. Positive childhood experiences and cognitive emotion regulation strategies were examined with some demographic variables. The sample of this study consisted of 362 people, 260 female and 102 male whose ages ranged between 18-70, who studied graduate and undergraduate level at different universities in Turkey. The Psychological Wellbeing Scale, The Positive Childhood Experiences Scale and The Cognitive Emotion Regulation Strategies Scale were used to measure the data...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Bilişsel Duygu Düzenleme Becerileri, Olumlu Çocukluk Yaşantıları, Pozitif Psikoloji, Psikolojik İyi Oluş, Cognitive Emotion Regulation Strategies, Positive Childhood Experiences, Positive Psychology, Psychological Well Being
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yaray, N. (2023).Üniversite öğrencilerinin olumlu çocukluk yaşantıları ve bilişsel duygu düzenleme becerilerinin psikolojik iyi oluş üzerindeki yordayıcı etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.