The effects of frequent flyer programs in the airline industry on customer loyalty: A study in Istanbul

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2021

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

It is extremely critical for companies to have strong ties with their customers. Because this commitment also determines where the companies will be in the competition in the market. Customer loyalty is one of the most serious targets of companies. The sense of loyalty that customers have determines the managerial and financial success levels of companies. Customer loyalty programs are one of the most important leverage of companies in customer loyalty. These programs can be seen as a new roadmap for the development of relationships between companies and customers. The civil aviation sector also attracts attention as one of the sectors where customer loyalty programs are used extensively. Frequent flyer programs, which are an important tool in this industry, are used as a tool for the sustainable commercial relationship between airlines and passengers…
Şirketler için müşterileri ile bağlarının kuvvetli olması son derece kritik bir konudur. Çünkü bu bağlılık, şirketlerin piyasa içerisindeki rekabette nerede olacaklarını da belirlemektedir. Müşteri bağlılığı konusu, şirketlerin en ciddi hedefi olan konulardan biridir. Müşterilerin sahip oldukları bağlılık duygusu, şirketlerin yönetimsel ve finansal anlamdaki başarı düzeylerini de belirlemektedir. Şirketlerin müşteri bağlılığı konusundaki önemli kozlarından biri de müşteri sadakat programları olmaktadır. Bu programlar, şirketler ile müşteriler arasındaki ilişkilerin gelişimi açısından yeni bir yol haritası olarak görülebilecektir. Sivil havacılık sektörü de müşteri sadakati programlarının yoğun bir şekilde kullanıldığı sektörlerden biri olarak dikkati çekmektedir. Bu sektörün önemli bir aracı olan sık uçan yolcu programları, havayolu şirketleri ile yolcuların arasındaki ticari ilişkinin sürdürülebilir olması adına bir araç olarak kullanılmaktadır…

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Civil Aviation, Customer Loyalty, Frequent Flyer Program, Istanbul, İstanbul, Müşteri Sadakati, Sık Uçan Yolcu Programı, Sivil Havacılık

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Şahin, H. (2021). The effects of frequent flyer programs in the airline industry on customer loyalty: A study in Istanbul. (Unpublished master’s thesis). Ibn Haldun University School of Graduate Studies, Istanbul.