The effects of frequent flyer programs in the airline industry on customer loyalty: A study in Istanbul
Yükleniyor...
Dosyalar
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
It is extremely critical for companies to have strong ties with their customers. Because this commitment also determines where the companies will be in the competition in the market. Customer loyalty is one of the most serious targets of companies. The sense of loyalty that customers have determines the managerial and financial success levels of companies. Customer loyalty programs are one of the most important leverage of companies in customer loyalty. These programs can be seen as a new roadmap for the development of relationships between companies and customers. The civil aviation sector also attracts attention as one of the sectors where customer loyalty programs are used extensively. Frequent flyer programs, which are an important tool in this industry, are used as a tool for the sustainable commercial relationship between airlines and passengers…
Şirketler için müşterileri ile bağlarının kuvvetli olması son derece kritik bir konudur. Çünkü bu bağlılık, şirketlerin piyasa içerisindeki rekabette nerede olacaklarını da belirlemektedir. Müşteri bağlılığı konusu, şirketlerin en ciddi hedefi olan konulardan biridir. Müşterilerin sahip oldukları bağlılık duygusu, şirketlerin yönetimsel ve finansal anlamdaki başarı düzeylerini de belirlemektedir. Şirketlerin müşteri bağlılığı konusundaki önemli kozlarından biri de müşteri sadakat programları olmaktadır. Bu programlar, şirketler ile müşteriler arasındaki ilişkilerin gelişimi açısından yeni bir yol haritası olarak görülebilecektir. Sivil havacılık sektörü de müşteri sadakati programlarının yoğun bir şekilde kullanıldığı sektörlerden biri olarak dikkati çekmektedir. Bu sektörün önemli bir aracı olan sık uçan yolcu programları, havayolu şirketleri ile yolcuların arasındaki ticari ilişkinin sürdürülebilir olması adına bir araç olarak kullanılmaktadır…
Şirketler için müşterileri ile bağlarının kuvvetli olması son derece kritik bir konudur. Çünkü bu bağlılık, şirketlerin piyasa içerisindeki rekabette nerede olacaklarını da belirlemektedir. Müşteri bağlılığı konusu, şirketlerin en ciddi hedefi olan konulardan biridir. Müşterilerin sahip oldukları bağlılık duygusu, şirketlerin yönetimsel ve finansal anlamdaki başarı düzeylerini de belirlemektedir. Şirketlerin müşteri bağlılığı konusundaki önemli kozlarından biri de müşteri sadakat programları olmaktadır. Bu programlar, şirketler ile müşteriler arasındaki ilişkilerin gelişimi açısından yeni bir yol haritası olarak görülebilecektir. Sivil havacılık sektörü de müşteri sadakati programlarının yoğun bir şekilde kullanıldığı sektörlerden biri olarak dikkati çekmektedir. Bu sektörün önemli bir aracı olan sık uçan yolcu programları, havayolu şirketleri ile yolcuların arasındaki ticari ilişkinin sürdürülebilir olması adına bir araç olarak kullanılmaktadır…
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Civil Aviation, Customer Loyalty, Frequent Flyer Program, Istanbul, İstanbul, Müşteri Sadakati, Sık Uçan Yolcu Programı, Sivil Havacılık
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Şahin, H. (2021). The effects of frequent flyer programs in the airline industry on customer loyalty: A study in Istanbul. (Unpublished master’s thesis). Ibn Haldun University School of Graduate Studies, Istanbul.