Franchising as an international entry mode strategy: The Turkish case

dc.contributor.advisorTatoğlu, Ekrem
dc.contributor.authorTopaloğlu, Kürşat
dc.date.accessioned2021-10-14T12:33:47Z
dc.date.available2021-10-14T12:33:47Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020
dc.departmentİHÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu nitel araştırma, Türk şirketlerinin uluslararası franchise operasyonlarını için kullandıkları prosedürleri incelemektedir. Araştırma, uluslararası franchise literatürünün taranması ile başlamış ve araştırmacılar tarafından özellikle üzerinde durulmuş olan franchise şirketlerinin uluslararası operasyonları için yönetişim modu seçimi, uluslararası franchise operasyonlar için franchisee seçimi, uluslararası franchiseeler ile ilişki yönetimi ve uluslararası franchise ağ problemleri konuları üzerine odaklanmıştır. Araştırma verisi için beş Türk franchise şirketine ulaşılmış ve derinlemesine mülakat tekniği ile nitel veri elde edilmiştir. Nitel araştırma verilerisin analizi sonucunda, Türk franchise şirketlerinin uluslararası operasyonları için yönetişim modu seçim prosedürleri, uluslararası franchise operasyonları için franchisee seçim prosedürleri, uluslararası franchiseeler ile ilişki yönetim prosedürleri ve uluslararası franchise ağ problemleri konularının yanısıra, uluslararası pazarlara giriş modu olarak franchisingi neden tercih ettikleri ve uluslararası hedef pazar sıralama ve listeleme prosedürlerine ulaşılmıştır. Elde edilen nitel veri, araştırmanın dördüncü ünitesinde ana başlıklar altında sınıflandırılmış ve her bir ana başlık altında Türk franchise şirketlerinin uyguladığı prosedürlerin yapılandırılmasında etkili olan motifler belirlenerek detaylı olarak incelenmiştir.
dc.description.abstractThis qualitative research examines the procedures that Turkish companies use for companies’ international franchise operations. The present research starts with the review of international franchise literature, and focuses on the topics which were specifically emphasized by the scholar such as, selection of governance mode for international operations of the franchise companies, selection of the franchisees for international franchise operations, relationship management with international franchisees, and international franchise network problems. As regards the collection of the research data, five Turkish franchise companies were reached and qualitative data were obtained through in-depth interviews. As a result of the analysis of qualitative research data, additional to Turkish franchise companies’ procedures of governance mode selection for international operations, procedures franchisees selection for international franchise operations, procedures of relationship management with international franchisees, and international franchise network problems, the data about why Turkish companies select the franchising as an international entry mode, and international target market ranking and listing procedures were obtained. The qualitative data obtained through the in-depth interviews were classified under main titles in the fourth chapter of the research and the motifs that are effective in the structuring of the procedures implemented by Turkish franchise companies are identified and analyzed in detail under each main title.
dc.identifier.citationTopaloğlu, K. (2020). Franchising as an international entry mode strategy: The Turkish case. (Unpublished master’s thesis). Ibn Haldun University School of Graduate Studies, İstanbul.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12154/1620
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1NvhU1XycM-_S3hbPY36TILD8TqmSYwuzALOPCWXruDg
dc.identifier.yoktezid649902
dc.institutionauthorTopaloğlu, Kürşat
dc.language.isoen
dc.publisherİbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİşlem-Maliyet Teorisi
dc.subjectTürkiye
dc.subjectUluslararası Franchising
dc.subjectUluslararası Franchise Ağı
dc.subjectVaka Analizi
dc.subjectVekalet Teorisi
dc.subjectAgency Theory
dc.subjectCase Study
dc.subjectInternational Franchising
dc.subjectInternational Franchise Network
dc.subjectTransaction-Cost Theory
dc.subjectTurkey
dc.titleFranchising as an international entry mode strategy: The Turkish case
dc.title.alternativeUluslararası giriş modu stratejisi olarak franchising: Türkiye örneği
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Topaloglu-K.pdf
Boyut:
2.27 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
[ N/A ]
İsim:
license.txt
Boyut:
1.52 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: