Fransız popüler sinemasında Fransız Müslümanların temsili ve kültürlerarasılığın inşası
Yükleniyor...
Dosyalar
Tarih
2020
Yazarlar
Sarı, Engin
Klein, Lorraine
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İstanbul Ticaret Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmada inşacı temsil kuramı ve filmlerin sosyo-politik bir anlatı olduğu kavrayışı ile popüler Fransız filmleri, Müslüman temsilini ve nasıl bir kültürlerarasılığın inşa edildiğini ortaya koymak üzere analiz edilmiştir. Filmlerde Müslüman karakterler ve kültürlerarası ilişkilerin inşa edilme biçimi, öykü, karakterler ve imgelerin Sorlin’in takılma noktaları kavramı etrafında incelenmesi ile ortaya konmuştur. Buna göre, özellikle yeme-içme, kıyafet-görünüm, ibadet, ulusalcı sembollerin takılma noktaları olarak filmlerde kültürel kimliği ve kültürel çatışma konularını temsil ettiği tespit edilmiştir. Filmlerde genel olarak kültürel uyuma vurgu yapan ulusal entegrasyon beklentisinin, karışık ya da çapraz evlilik öyküleri ile mizahi bir üslupla işlendiği görülmüştür. Filmlerde inşa edilen kültürlerarasılıkta, marjinal ya da öteki görülen kültürel kimlikler, Fransız kültürü ile uyumlanması oranında kabul ve saygı görmektedir. Müslüman karakterlerin kültürlerarası ilişki ve etkileşimlerdeki rolleri, kendi tikel kültürlerinden gerektiği oranda feragat ederek, önüne geçilemeyen küreselleşme koşullarında Fransız kültürel kimliğinin kaybı ya da aşınması gibi bir endişeye gerek olmadığını kanıtlamaktır.
In this paper popular French films were analyzed to reveal the Muslim representation and what kind of interculturality was built by the theory of constructive representation and the understanding that the films are socio-political narrative. In the study, it is accepted that the films are useful and rich texts for evaluating and understanding modern society and culture. Movies encode complex problems about contemporary forms of cultural identity, such as gender, ethnicity, race and class, and stage representation policies. Cinema is not the entertainment industry that simply reflects the reality outside, it is a political and cultural phenomenon that produces ideological narratives. The films also build cultural representations that make today's social and cultural concerns, power and inequality relationships traceable and legitimate.
In this paper popular French films were analyzed to reveal the Muslim representation and what kind of interculturality was built by the theory of constructive representation and the understanding that the films are socio-political narrative. In the study, it is accepted that the films are useful and rich texts for evaluating and understanding modern society and culture. Movies encode complex problems about contemporary forms of cultural identity, such as gender, ethnicity, race and class, and stage representation policies. Cinema is not the entertainment industry that simply reflects the reality outside, it is a political and cultural phenomenon that produces ideological narratives. The films also build cultural representations that make today's social and cultural concerns, power and inequality relationships traceable and legitimate.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Fransız Popüler Sineması, Müslüman Kimliği, Kültürlerarasılık, Temsil, French Popular Films, Muslim Identity, Interculturality, Representation
Kaynak
Intermedia International E-journal
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
7
Sayı
12
Künye
Sarı, E. ve Kleın, L .(2020). Fransız popüler sinemasında Fransız Müslümanların temsili ve kültürlerarasılığın inşası. Intermedia International E-journal, 7(12), 217-237.