Ensuring trustworthiness in autoethnographic research in applied linguistics: Criticisms and coping strategies

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Imam Khomeini International University

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Rektörlük, Yabancı Diller Okulu
İbn Haldun Üniversitesi Diller Okulunun sunduğu İngilizce Hazırlık Programının genel amacı, iletişimsel yaklaşımı kullanarak öğrencileri akademik çalışmalara hazırlamak ve onları etkin, istekli ve kendi kendilerine öğrenebilir bireyler olmaya teşvik etmektir. İngilizce Hazırlık sistemi kurulurken öğrencilerimizin profilleri ve üniversitemizin akademik gereksinimleri göz önüne alınarak Modüler Sistem uygulanması uygun görülmüştür. Uygulamaya konulan Modüler Sistem, seviye gruplarına göre öğrencilerin devam edecekleri modüller sonunda hedeflenen dil becerilerine ulaşmalarını sağlar ve dil eğitim verimliliğin artmasına yardımcı olur.

Dergi sayısı

Özet

This paper critically examines the concept of trustworthiness in autoethnographic research, a qualitative approach often challenged on various methodological and epistemological grounds. It begins with a personal narrative, illustrating how autoethnography resonates deeply with the author’s academic and professional identity. The paper then engages with four recurring critiques frequently directed at autoethnographic work, namely invisible data, over-subjectivity, misrepresentation of others, and navel-gazing. Each critique is explored in depth, followed by practical and theoretical strategies to mitigate its impact. These include data triangulation, reflexive questioning, collaborative validation, ethical representation, and alignment with established qualitative research criteria. Drawing on constructivist epistemologies, the study argues that when handled rigorously, personal experience can serve as a legitimate and valuable source of knowledge. The paper concludes with implications for both autoethnographers and critics, advocating for more reflexive, transparent, and dialogic practices that elevate the scholarly value of autoethnography while preserving its distinctive voice and transformative potential.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Autoethnography, Research Methodology, Trustworthiness, Applied Linguistics, Qualitative Research

Kaynak

Journal of Modern Research in English Language Studies

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

12

Sayı

Künye

Kamali, J. (2025). Ensuring trustworthiness in autoethnographic research in applied linguistics: Criticisms and coping strategies. Journal of Modern Research in English Language Studies, 12, 59-74. https://www.doi.org/10.30479/jmrels.2025.3834

Onay

İnceleme

Ekleyen

Referans Veren