İnfluencer sözleşmesi

dc.authorid0000-0002-7127-6472
dc.contributor.advisorDemirbaş, Ali
dc.contributor.authorAtay, Gülenda
dc.date.accessioned2023-03-02T09:28:36Z
dc.date.available2023-03-02T09:28:36Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021
dc.departmentİHÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Özel Hukuk (Medeni Hukuk) Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractÇalışmanın temel amacı, reklam verenler ile sosyal medya hesaplarında paylaştığı ürün veya hizmet deneyimleriyle takipçi çevresinin satın alma davranışını reklam veren lehine değiştirme potansiyelini haiz popüler kişiler olarak bilinen “influencer”lar arasında akdedilen “influencer sözleşmesi”nin hukuki niteliğini tespit etmek ve bu sözleşmenin hüküm ve sonuçlarını ortaya koymaktır. Çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, reklam kavramı ve reklamın hukuki niteliği üzerinde durulmuş, ardından sosyal medya reklamı kavramı ve sosyal medya reklamlarının hukuki niteliği ele alınmıştır. İkinci bölümde, çalışmanın esasını teşkil eden “influencer sözleşmesi”nin tanımı, konusu, tarafları ve özellikleri incelenmiş ve en nihayetinde sözleşmenin Borçlar Hukuku’ndaki yeri değerlendirilmiştir. Son bölümde ise, reklam veren ile “influencer”ın borçları ve “influencer sözleşmesi”nin sona erme şekilleri ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractThe fundamental purpose of this study is to put forward the legal nature, terms and consequences of the influencer agreement that is made between advertisers and influencers referring to the popular people who are able to change the purchasing behaviors of their followers in favor of the advertisers through the social media posts which include influencers’ experiences of products and services. The study consists of three main chapters. In the first chapter, the definition of advertisement and its legal nature were elaborated; furthermore, the definition of social media advertisements and their legal nature were tackled. In the second chapter of the study, the definition, subjects, contracting parties and characteristics of the influencer agreement that constitutes the basis of our study were emphasized; besides, the place of the influencer agreement in Turkish Law of Obligations was ultimately examined. In the last chapter, the obligations of the advertiser and influencer and how to expire the agreement were considered.
dc.identifier.citationAtay, G. (2021). İnfluencer sözleşmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12154/2111
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1JVmuA0_XvGtQcpbpM1-CYqyj8yy2n8C3w_6gjzcb1UH
dc.identifier.yoktezid647917
dc.institutionauthorAtay, Gülenda
dc.institutionauthorid0000-0002-7127-6472
dc.language.isotr
dc.publisherİbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİnfluencer
dc.subjectİnfluencer Marketing
dc.subjectİnfluencer Sözleşmesi
dc.subjectReklam
dc.subjectSosyal Medya
dc.subjectSosyal Medya Reklamları
dc.subjectAdvertisement
dc.subjectInfluencer
dc.subjectInfluencer Agreement
dc.subjectInfluencer Marketing
dc.subjectSocial Media
dc.subjectSocial Media Advertisements
dc.titleİnfluencer sözleşmesi
dc.title.alternativeInfluencer agreement
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
647917.pdf
Boyut:
2.49 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
[ N/A ]
İsim:
license.txt
Boyut:
1.52 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: