A comparison of Ottoman and Chinese students sent abroad for modern education

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İbn Haldun Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

From a comparative perspective, this thesis examines the dispatch of students from the Ottoman and Qing empires to the West in the 19th century as part of their efforts to modernize by acquiring scientific and military knowledge. The students were generally sent to Western countries to receive engineering, medicine, and military sciences education. The experience of studying abroad provided these students with important opportunities for both knowledge acquisition and cultural interaction. In this context, the thesis specifically explores the students' lives abroad, the challenges they faced, and the education they received. Additionally, the thesis focuses on how these students were employed upon their return, their contributions to modernization efforts, and the roles they played in the development of their countries. By analyzing factors such as the students' ages, social statuses, the countries where they studied, and the difficulties they encountered upon their return, the thesis highlights the similarities and differences between the two empires in this process, while also evaluating the local reflections of 19th-century global transformations and the developments in the field of education.

Bu tez, 19. yüzyılda Osmanlı ve Çin imparatorluklarının modernleşme çabaları kapsamında Batı'ya bilimsel ve askeri teknikler öğrenmek amacıyla öğrenci göndermelerini karşılaştırmalı bir perspektiften incelemektedir. Gönderilen öğrenciler, genellikle mühendislik, tıp ve askeri bilimler gibi alanlarda eğitim almak üzere Batı ülkelerine yönlendirilmişlerdir. Yurtdışındaki eğitim deneyimi, bu öğrenciler için hem bilgi edinimi hem de kültürel etkileşim açısından önemli fırsatlar sunmuştur. Bu bağlamda, tez özellikle öğrencilerin yurtdışındaki yaşamlarını, karşılaştıkları zorlukları ve aldıkları eğitimi incelemektedir. Ayrıca, tezde öğrencilerin dönüşlerinden sonraki istihdam süreçleri, modernleşme çabalarına katkıları ve ülkelerinin kalkınmasında üstlendikleri roller de ana odak noktalarından biridir. Özellikle, gönderilen öğrencilerin yaşları, sosyal statüleri, eğitim aldıkları ülkeler ve dönüşlerinde karşılaştıkları zorluklar gibi unsurlar üzerinden, iki imparatorluğun bu süreçteki benzerlik ve farklılıkları ele alınarak, 19. yüzyılın küresel değişimlerinin yerel yansımaları ve eğitim alanındaki dönüşümler değerlendirilmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Chinese Modernization, Education Abroad, Modernization of Education, Ottoman Modernization, Çin Modernleşmesi, Eğitimin Modernleşmesi, Osmanlı Modernleşmesi, Yurdışına Öğrenci Gönderimi

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Terzi, Z. N. (2024). A comparison of Ottoman and Chinese students sent abroad for modern education. (Unpublished master's thesis). Ibn Haldun University Alliance of Civilizations Institute, Istanbul.

Onay

İnceleme

Ekleyen

Referans Veren