Mülteci krizi sırasında dijital iletişim aracı olarak sosyal medya kullanımı: Türkiye'deki Suriyeli mülteciler üzerinden bir araştırma

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Nobel Akademik Yayıncılık

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Bütünleşik bir program yapısı ile iletişim alanının bütün alt disiplinlerini kapsayacak şekilde yapılanmıştır. Bölüm, İletişimin iki farklı alanı olan medya ve pazarlama iletişimi uzmanlıkları ile ilgili eğitim programları sunmaktadır.

Dergi sayısı

Özet

Kriz iletişimi, yıkıcı bir olay sırasında insanların ve grupların birbirleriy- le iletişim kurabilecekleri stratejik bir yaklaşımdır. Bir kriz meydana geldiğinde proaktif, hızlı ve ayrıntılı iletişim kritik önem taşmaktadır. Kriz iletişimi, bir meydan okuma veya tehditle karşı karşıya kalan bir bireyi veya grubu korumak ve savunmakla ilgilidir (Barrera, 2014). Kriz terimi, "yönetimin dikkatle ilgilenmesini gerektiren ciddi olaylar için ayrılmalıdır" (Coombs ve Holladay, 2010). Kriz yönetimi, "krizlerle mücadele etmek ve verilen fiili zararları azaltmak için tasarlanmış bir dizi faktör" olarak tanımlanmaktadır. Etkili kriz yönetimi, kriz sonucunda insanların aldığı zarar miktarını büyük ölçüde azaltma ve hatta bir olayın krize dönüşmesini önleme potansiyeline sahiptir...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Dijital Dünya, Sosyal Medya, Mülteci Krizi, Suriyeli Mülteciler

Kaynak

Dijital İletişim

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Aldamen, Y. (2023). Mülteci krizi sırasında dijital iletişim aracı olarak sosyal medya kullanımı: Türkiye'deki Suriyeli mülteciler üzerinden bir araştırma. S. Savaş, E. Tunçay (Ed.), Dijital İletişim içinde (99-113 ss.). Ankara: Nobel Yayınevi.