The effect of perception and experience of students toward VR in architectural education

dc.authorid0000-0002-7930-1740
dc.authorid0000-0002-5142-3367
dc.authorid0009-0004-7842-9509
dc.authorid0000-0001-7227-3372
dc.contributor.authorÖzeren, Ömer
dc.contributor.authorQurraie, Bahar Sultan
dc.contributor.authorJuba, Ibrahim
dc.contributor.authorAmiri, Misagh Haji
dc.date.accessioned2025-06-19T12:20:29Z
dc.date.issued2024
dc.departmentİHÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractThis study investigated the potential of integrating Building Information Modeling (BIM) and Virtual Reality (VR) to enhance spatial perception and the design process in an architectural design studio setting. Undergraduate students at Karabük University designed the interior of a historical leather factory to be converted into a library using Revit and Unreal Engine 5. The findings revealed that VR technology significantly improved students' understanding of design details, spatial relationships, and the overall design process. Students were able to visualize their designs in a more immersive and interactive way, leading to more informed decision-making. Interactive elements, such as lighting controls and material selections, contributed to a more realistic and engaging experience. While visual realism played a role in the effectiveness of VR, the study also highlighted the importance of factors beyond visual realism, such as user experience and presence. These factors can influence how students interact with and learn from the VR environment. Future research is needed to further explore these factors and identify strategies for optimizing VR integration in design education. Overall, this study demonstrates the potential of BIM and VR to transform architectural education by providing students with a more immersive and interactive learning experience. However, it is essential to consider factors beyond visual realism to ensure the effective integration of VR into the design processp.
dc.description.abstractBu çalışmada, mimari tasarım stüdyosu ortamında mekansal algıyı ve tasarım sürecini geliştirmek için Bina Bilgi Modellemesi (BIM) ve Sanal Gerçeklik'in (VR) entegre edilmesinin potansiyeli araştırılmıştır. Karabük Üniversitesi'ndeki lisans öğrencileri, Revit ve Unreal Engine 5 kullanarak tarihi bir deri fabrikasının iç mekanını kütüphaneye dönüştürmek üzere tasarladılar. Bulgular, VR teknolojisinin öğrencilerin tasarım detayları, mekansal ilişkiler ve genel tasarım süreci anlayışını önemli ölçüde geliştirdiğini ortaya koydu. Öğrenciler, tasarımlarını daha sürükleyici ve etkileşimli bir şekilde görselleştirebildiler ve bu da daha bilinçli karar almalarına yol açtı. Aydınlatma kontrolleri ve malzeme seçimleri gibi etkileşimli öğeler, daha gerçekçi ve ilgi çekici bir deneyime katkıda bulundu. Görsel gerçekçilik, VR'nin etkinliğinde rol oynarken, çalışma ayrıca kullanıcı deneyimi ve varlık gibi görsel gerçekçiliğin ötesindeki faktörlerin önemini de vurguladı. Bu faktörler, öğrencilerin VR ortamıyla nasıl etkileşime girdiğini ve bu ortamdan nasıl öğrendiğini etkileyebilir. Bu faktörleri daha fazla keşfetmek ve tasarım eğitiminde VR entegrasyonunu optimize etmek için stratejiler belirlemek için gelecekte araştırmalara ihtiyaç vardır. Genel olarak bu çalışma, BIM ve VR'nin öğrencilere daha sürükleyici ve etkileşimli bir öğrenme deneyimi sağlayarak mimarlık eğitimini dönüştürme potansiyelini göstermektedir. Ancak, VR'nin tasarım sürecine etkili bir şekilde entegre edilmesini sağlamak için görsel gerçekçiliğin ötesindeki faktörleri dikkate almak önemlidir.
dc.identifier.citationÖzeren, Ö., Qurraie, B., Juba, I. & Amiri, M. H. (2024). The effect of perception and experience of students toward VR in architectural education. Academic Social Resources Journal, 9(6), 523-533. https://doi.org/10.5281/zenodo.14559540
dc.identifier.doi10.5281/zenodo.14559540
dc.identifier.endpage533
dc.identifier.issn2055‑0286
dc.identifier.issue6
dc.identifier.startpage523
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5281/zenodo.14559540
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12154/3385
dc.identifier.volume9
dc.indekslendigikaynakSobiad
dc.institutionauthorAmiri, Misagh Haji
dc.institutionauthorid0000-0001-7227-3372
dc.language.isoen
dc.publisherSociety for Science and Education
dc.relation.ispartofAcademic Social Resources Journal
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Öğrenci
dc.relation.publicationcategoryÖğrenci
dc.relation.sdgGoal-04: Quality Education
dc.relation.sdgGoal-09: Industry, Innovation and Infrastructure
dc.relation.sdgGoal-11: Sustainable Cities and Communities
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVirtual Reality
dc.subjectArchitectural Education
dc.subjectBuilding Information Modelling
dc.subjectReal-Time Render
dc.subjectInterior Design
dc.subjectSanal Gerçeklik
dc.subjectMimarlık Eğitimi
dc.subjectBina Bilgi Modellemesi
dc.subjectGerçek Zamanlı Render
dc.subjectİç Mekan Tasarımı
dc.titleThe effect of perception and experience of students toward VR in architectural education
dc.title.alternativeMimarlık eğitiminde öğrencilerin VR'a yönelik algı ve deneyimlerinin etkisi
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
amiri-m.pdf
Boyut:
1.24 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text

Lisans paketi

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: